22055390

چرا برند ها درحال آماده شدن برای تبلیغات 6 ثانیه ای هستند؟

در سال 2018 همه رو به سمت تبلیغات “میان وعده” ای میاورند.

حرکت به سمت ویدئو های کوتاه به خوبی پیش میرود – یولیا کیم

باید سه ماهه آخر سال میلادی را دوران رشد تبلیغات ویدئویی 6 ثانیه ای بدانیم، چراکه تعدادی از رقیبان در دنیای تجارت اخیرا در این ضمینه خوب درخشیده اند و میگویند که در سال آینده رقابت بر سر این موضوع شدت میگیرد .

گوگل با به نمایش در آمدن بهترین نمونه های ویدئو های 6 ثانیه ای منتخب یوتیوب در جشنواره ساندنس جای پای خود را در این حوزه محکم کرد و این باعث شد این شکل از تبلیغات پرطرفدار شود. در ماه ژوئن فاکس اعلام کرد که از ایده ی تبلیغات 6 ثانیه ای استقبال میکند و در پایان ماه گذشته فیسبوک اعلام کرد که قرار است در کنفرانس سه ماهه دوم اش به موضوع تبلیغات 6 ثانیه ای بپردازد. حالا برند ها و آژانس ها قصدشان از شروع به کار در این زمینه را باز گو میکنند. Michelin شروع به تست کلیپ های “میان وعده” ای کرده که یوتیوب آنها را Bumper ad مینامد.

کندس کلاک مدیر تجربه ی مصرف کنندگان Michelin در آمریکای شمالی میگوید “این فرمت ما به ما امکان را میدهد تا با مخاطبان جوان تر راحت تر ارتباط برقرار کنیم” او معتقد است که این نوع تبلیغات برای نسل “ایگرگ” و “زد” که حواس جمعی کوتاه مدت تری دارند مناسب است.

او همچنین اظهار داشت :” نکته جالب در مورد این نوع از تبلیغات نحوه پخش آن هاست و باید به تکرر نمایش این ویدئو ها توجه کنیم. چون قرار است زیاد مشاهده شوند”.

TBWA Worldwide در ساخت ویدئو های 6 ثانیه برای برندش بسیار خلاق است. تئودور آرهیو مدیر محتوای خلاق آژانسی که صاحب امتیاز آن Omnicom است و در ویدئو های منتخب یوتیوب که قبلا درباره آن صحبت کردیم نقش داشته، درباره ی TBWA میگوید ” آنها شما را مجبور میکنند که حواستان را کاملا معطوف به کارشان بکنید.”

ماد دیچ نیز به عنوان طراح خلاق شرکت Mother New York در همایش ویدئو های منتخب یوتیوب نقش شرکت کرد و از اثرش به نام “The High Diver “ که در مورد گرمایش جهانی است  در این همایش تقدیر شد. او پس آن به بخش خلاقیت اینستاگرام منتقل شده که مایل نبود اطلاعات زیادی در این زمینه در اختیار ما بگذارد. ولی حرف های زیادی در مورد پتانسیل تبلیغات 6 ثانیه ای داشت.

دیچ توضیح داد: شما به سطحی از احساسات و ارتباط انسانی دست پیدا خواهید کرد که حتی در یک ویدئو 15 ثانیه قادر به دستیابی آن نخواهید بود. به این خاطر که شما مجبور هستید که موضوع اصلی، رسانه و ابزار تولید را با آگاهی بسیار بیشتری مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید از آن 6 ثانیه به صورت موثر استفاده کنید. به نظر من این شکل از تبلیغات اگر مهم ترین نباشد از مهمترین انواع تبلیغات است که در آینده نمونه های بیشتری از آن خواهیم دید.

گوگل با تحقیقی در مورد bumper ad  هایش به این نتیجه رسید که از هر 10 تبلیغ 9 تای آن ها در خاطر مخاطبان باقی میماند و باعث افزایش 61 درصدی آگاهی از برند میشوند. جیک مالانوسکی مدیر جذب مشتریان برای غذاهای خانگی Green Chef گفت که اخیرا نتایج مثبتی از ویدئو های کوتاه مدتی که با سرویس ساخت ویدئو به سبکDIY  شرکت SteelHouse  تولید کرده، مشاهده کرده.

مالانوسکی گفت: ما معمولا از ویدئو های 7 ثانیه ای استفاده میکنیم و بسیار جالب است که اگر بخواهیم برای اولین بار با مخاطب خود ارتباط برقرار کنیم هرچقدر تبلیغ کوتاه تر باشد نتیجه بهتری حاصل میشود. اگر قصد تبلیغات برای کسانی که قبلا با ما آشنا شده باشند را داشته باشیم از ویدئو های 15 و 30 ثانیه ای استفاده میکنیم. فلسفه پشت این کار این است که کسانی که شما را نمیشناسند وقتشان را برای تماشای تبلیغات شما نمیگذارند.

مارک دوگلاس پایه گذار و مدیر عامل SteelHouse اضافه کرد: ویدئوهای کوتاه مدت نقش مهمی ایفا خواهند کرد. 6 ثانیه در واقع مدت مناسبی برای اجرای ایده های متنوع است.

حرکت به سمت ساخت ویدئو های کوتاه مدت یا میان وعده ای ایده ای کاملا تازه نیست. در سپتامبر 2013، Dunkin’ Donuts با ساخت ویدئو ی 6 ثانیه ای که در مسابقه فوتبالی که از شبکه ESPN پخش شد، سر و صدای زیادی به پا کرد. این ویدئو با اپلیکشین Vine که البته دیگر به ارائه سرویس نمیپردازد، ساخته شده بود.

بعد از آن با گذشت تب و تاب به وجود آمده برای محتوای میان وعده ای پایین آمد ولی حالا به نظر میرسید که دوباره به نقطه اوجش رسیده و رقیبان در دنیای تجارت پیشبینی میکنند که تبلیغات 6 ثانیه ای در سال 2018 بسیار پرطرفدار میشوند. خبرگان تبلیغات خواهند دید که این نوع تبلیغات در استفاده برای مخاطبان جوان تر از ویدئو های 15 و 30 ثانیه ای نتیجه ی بهتری به همراه خواهد داشت.

مایک راسیک که از نسل “ایکس” است و مدیر برنامه های رسانه Icrossing  در این باره میگوید: من وقتی به یک ویدئو تبلیغاتی طولانی بر میخورم ثانیه شماری میکنم تا تمام بشود و بتوانم چیزی که میخواهم را ببینم ولی حالا شرایط عوض شده و باید در کوتاه ترین زمان داستانی را بازگو کنید.

مترجم : فرزان باقری

برگرفته از: adweek.com