22055390

استراتژی در دیجیتال مارکتینگ

5 راه برای برای خانه تکانی در استراتژی های  شما در دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ همواره در حال تکامل است و شما نیز همواره در حال اجرای استراتژی های خود در آن هستید. کمپین های جدید ، تغییراتی دقیقه نودی و بازخورد هایی که از مشتریان خود می گیرید، همگی الهام بخش شماست تا حتی کوچکترین تغییرات را در هر پست، فیلم ، و یا ایمیلی که می فرستید ایجاد کنید.

آیا پیدا کردن یک دید کلان نسبت به استراتژی هایتان برای شما دشوار به نظر می آید؟ این برای شما شرایط خوبی نیست چرا که بهترین برنامه ریزی ها آن هایی هستند که بیشترین تطابق را با اهداف و معیار های شرکت شما داشته باشند. به علاوه ، بهترین استراتژی ها نیز آن هایی هستند که  در تمام بخش ها منسجم بوده و یک برند پایدار را برای مشتریان شما ایجاد می کند تا آن ها ارتباطات لازم را با آن برقرار کنند.

حال زمانی است که مقداری خانه تکانی کنید. همانطور که شما کمد خودتان را مرتب و تمیز می کنید ، می توانید استراتژی های بازاریابی خود را نیز مرتب کنید. در پایان شما می توانید یک واحد بازاریابی چابک تر داشته  باشید که دارای چشم اندازی واضح برای هدایت شرکت به جلو باشد. و اینک می بینم چطور؟

  • تمرکز بر معیار ها

استراتژی های بازاریابی های دیجیتال شما باید در مسیر اهداف شما و معیار های کلیدی باشد که جلوه گر این اهداف می باشند.اهداف یک شرکت همواره در حال تغییر است ، پس احتمال زیادی وجود دارد که از آخرین باری که شما استراتژی های دیجیتال خود را تنظیم کرده اید اهداف شما عوض شده باشد.

تمام اهداف خود را مشخص کرده و معیار های رسیدن به آن ها را نیز کنار هم بگذارید. در این شرایط شما می توانید یک دید کلی نسبت به دستاورد هایی که در آینده منتظر آن هستید ، پیدا کنید. اگر ممکن بود از شاخص های خود در فضای مجازی فاصله بگیرید ( مانند فالوور های شما در اینستاگرام) مگر آن که شما بتوانید رابطه نزدیک آن ها را با اهداف اصلی کسب و کار خود نشان دهید ، مانند مکالماتی که با آن ها دارید.

زمانی که به کسب و کار خود می اندیشید،  اهداف مربوط به دیجیتال مارکتینگ که سبب پیشرفت کسب و کار شما نمی شوند را کنار بگذارید و اهداف جدید ایجاد کنید که این قابلیت را داشته باشند. تا آنجا می توانید بر یک موضوع جزئی بنگرید. مثلا “رشد مخاطبین در  اینستاگرام تا جای ممکن” یا “تبدیل شدن به یکی از منابع مهم در اخبار صنعت” ، هر کدام از این دو هدف بسیار کلی هستند. اهدافی خاصی را طراحی کنید که بر اساس فعالیت های گذشته باشد.  مثلا اگر در سال گذشته شما توانستید هزار مخاطب ایمیلی جدید پیدا کنید. هدف هایتان را جوری تنظیم کنید که امسال آن را دوبرابر نماید.

اما زمانی که در یک زمینه جدید فعالیت می کنید که در گذشته فعالیتی در آن نداشته اید تا آن ها  را چک کنید ، باید به رقبای خود را بررسی کنید که چه اقداماتی را برای هدفگذاری های بلند مدت خود در آن زمینه انجام داده اند.

همچنین ، از ایجاد سیر زمانی واقعی اطمینان پیدا کنید.  اگر اهداف شما خیلی بزرگ هستند. مانند ” ایجاد یک ستون پایه ای معروف در مطالب داخل وبلاگ” ،  تلاش کنید تا هدف را به بخش های کوچک تری خرد نمایید . بنابراین شما می توانید پیشرفت های خود را در طول سال آینده رصد نمایید . تاریخ ها و اهداف کوجک را در تقویم های خود مشخص نمایید. به این ترتیب اگر شما عقب افتادید متوجه می شوید تا سریعتر عمل کنید و شانس بهتری دارید تا به اهداف خود برسید.

  • تمام استراتژی های دیجیتال خود را در یک جا جمع کنید.

حال که شما می دانید چه هدفی دارید، باید بر ابزار هایی که استفاده می کنید تمرکز کنید  در صورتی که این ابزار ها هنوز در پیشبرد اهداف به شما کمک می کنند. فهرستی از زمینه هایی که به شما کمک می کنند تا پیام خود را پخش کنید، برای استراتژی های خود ایجاد کنید:

  • بازار یابی های ایمیلی
  • بازاریابی محتوایی
  • SEO
  • وبسایت شما
  • وبینار ها و برگزاری رویداد ها
  • وبلاگ
  • پادکست ها
  • کانال های در رسانه های اجتماعی

استراتژی های وسیعتر در فضای مجازی ممکن است شامل تعدادی وبلاگ و یا شبکه های اجتماعی و غیر باشد. اما مهم آن است که برای هر کدام از آن ها ROI مورد ارزیابی قرار گیرد. آیا تلاش های شما در SEO توانسته است در هر کدام از کلید واژه ها به مکان اول صعود کند و اگر نه چرا؟ آیا تلاش های شما در اینستاگرام در فروش تاثیر گذاشته است؟ زمانی که شما خانه تکانی می کنید، زمانی مناسبی دارید تا در تحقیقات بازار یابی سرمایه گذاری کنید تا تلاش های شما بهتر مورد ارزیابی  قرار گیرد.

  • هر زمینه را برای تغییر در استراتژی مورد بررسی قرار بدهید

خانه تکانی همواره باید بر آنچه جدید است تمرکز کند. در بازار یابی های رسانه های اجتماعی و یا سایر بازار یابی ها ، هماهنگ شدن با موج های جدید بسیار ضرور است.

در این جا چند راه برای  بررسی تغییرات فضای آنلاین بررسی می شود:

  • آیا مخاطبان شما جا به جا شده اند؟ زمینه هایی که در فضای مجازی وجود دارند، به سرعت مورد توجه قرار می گیرند و یا از توجهات دور می شوند. تازه وارد ها می توانند به شما این فرصت را بدهندکه از رقبای خود پیشی بگیرید. نرخ های پایین مشارکت ممکن است به این معنا باشد که شما باید در آن زمینه هم از نظر زمان و هم از نظر مالی کم تر سرمایه گذاری کنید. برای مثال اینستاگرام ممکن است  توانایی شما را برای دسترسی به مخاطبانتان کاهش دهد.
  • آیا شما از محتوا های تصویری استفاده می کنید؟ در سال 2019 محتوا های بصری باید در مرکز توجهات در بیشتر استراتژی های بازار یابی قرار گیرد. آیا می دانستید که نشر ها در شبکه های اجتماعی از طریق محتوا های بصری 1200 درصد بیشتر از عکس و پیام های متنی روی هم می باشد؟
  • آیا رویکرد به خصوص و شخصی شده ای برای خود اتخاذ کرده اید؟ تحقیقات مربوط به نیروهای فروش نشان می دهد که 73 درصد از مشتریان تجربه های شخصی به صورت آنلاین تقاضا می کند. ممکن است که فرصت هایی برای شخصی سازی در بازار یابی های دیجیتال وجود داشته باشد از بخش بندی ایمیل های بازاریابی گرفته تا تلاش هایی برای میزبانی از وبینار ها و برنامه های مختلف.
  • آیا استراتژی های شما دسترسی مناسبی دارد؟ دسترسی تنها برای وبسایت شما نیست . شما باید از بازار یابی های دیجیتال خود مطمئن شوید که در تمام وجوه خود بتواند به آسانی بر روی یک موبایل مورد دسترسی قرار گیرد از یک ایمیل گرفته تا یک وبینار.
  • مراقب رقبای خود باشید

بعد از مقداری خانه تکانی در استراتژی های دیجیتال مارکتینگ خود ممکن است شما چند بخش را حذف کنید. در این شرایط شما منابع آزادی از زمان و پول دارید که می توانید در بخش های دیگری سرمایه گذاری کنید. ممکن است در این زمان وقت ایجاد یک استراتژی جدید باشد که شما همیشه می خواستید آن را امتحان کنید. یا آنکه زمان مناسبی است که رقبای خود را بررسی کنید  و ببینید آیا آن ها در جاهایی سرمایه گذاری می کنندکه شما نمی کنید.

با سه رقیب اصلی خود آغاز کنید. وبسایت های آن ها را چک کنید و ببینید که در رسانه های اجتماعی چه فعالیتی در چه جاهایی انجام می دهند. شما با خواندن پست های آن ها در فضای مجازی می توانید خودتان اطلاعاتی بدست بیاورند ولی بهتر است که از ابزار های تحلیل رقابتی استفاده کنید.

شما بهتر است ابزار هایی مانند:

  • BuzzSumo
  • Hootsuite Streams
  • Sprout Social

شما لازم نیست که همه این کار ها را خودتان انجام دهید. شما می توانید  از تحلیل گران خبره فعال در شرکت های تحلیلی  برای تحلیل رقبای خود استفاده کنید که به شما در شناخت فرصت ها و استراتژی های جدید با استفاده از جلسات و یا محتوای متنی کمک کنند که چگونه برند خود را برتر از دیگران جلوه دهید.

این اشتباه را نکنید که استراتژی های بازار یابی دیجیتال خود را شبیه به رقبای خود کنید. اگر شما فقط آن چیز هایی را انجام دهید که آن ها در حال حاضر به خوبی آن را انجام می دهند،  شما همیشه از قافله عقب خواهید ماند. به جای این کار، به دنبال نقاط دیده نشده ای بروید که آن ها ممکن است به آن توجه نکرده باشند. همچنین در استراتژی هایی سرمایه گذاری نمایید که فکر می کنید شانس موفقیت بیشتری دارید نه در جاهایی که ممکن است فقط به رقبا برسید.

  • ایجاد تقویم

خانه تکانی ها زیاد ماندگار نیستند نه در خانه تان و نه در ابزار های استراتژِ های دیجیتال مارکتینگ مگر آن که شما سازماندهی های خاصی را ایجاد کرده باشید.بهترین راه برای آن که بازاریابی  دیجیتال شما به خوبی در طول سال عمل کنند آن است که یک تقویم قوی و اصلی داشته باشید.

تعداد زیادی از ما تقویم های جداگانه ای در زمینه های مختلف داریم در وبلاگ هایمان ، یا در بازار یابی های ایمیلی . اگر چنین است بسیار سخت است تا تصویر کلان را درک کنیم. به یاد داشته باشید که تعداد زیادی از مشتریان شما از طریق دو تا از این کانال ها یا بیشتر با شما در تعامل هستند. به همین خاطر لازم است که آن ها هماهنگ و متحد شود. شما می خواهید که مکررا به مشتریان خود دسترسی داشته باشید اما شما نمی خواهید تعداد زیادی پیام در طول یک روز به آن ها ارسال کنید.

بیشتر بخوانید : دیجیتال مارکتینگ

تقویم اصلی وکلان شما جدول زمانی زمینه های متعددی را در اختیار شما می گذارد و تلاش های لازم برای تحت تاثیر قرار دادن اهداف کلیدی مورد نظر را به شما نشان می دهد. به این ترتیب ، تقویم شما مانند یک راهنمای خلاصه شده است که شما می توانید برای  نو کردن ذهن از آن بهره برداری کنید. این راهیست تا خود برای رسیدن به دستاورد های مختلف یادآور شوید. این ابزار ارزیابی های دوباره استراتژی های دیجیتال مارکتینگ را به صورت روزانه بسیار آسان می نماید.