22055390

10 نمونه از خلاق ترین بیلبورد های تبلیغاتی

 

1. بیمه Nationwide –  امریکا

این بیلبورد یک تبلیغ برای رنگ نیست. این تبلیغ در اصل برای قسمتی از کمپین تبلیغاتی“ زندگی با سرعت سراغ شما می آید” بیمه Nationwide است. این بیلبورد تبلیغاتی  از رنگ استفاده می کند، تا پیام شعار به خوبی رسانده شود. همان طور که می بینید، رنگ انگار از بیلبورد به جریان می افتد و باعث پوشاندن ساختمان، پارکینگ، و حتی چند تا از ماشین پایین می شود.

2.  بیمه Allstate – برج مارینا، شیکاگو

بله، این ماشین اویزان از سمت پارکینگ برج مارینا قسمتی از تبلیغ است. هر کس مالک ماشین هست ، قطعا مالک خوبی نیست !

3. خمیر دندان Formula – اندونزی

این تابلو تبلیغانی ساخته شد تا ایده ی“ ساختن دندان های قوی” خمیر دندان فرمول برجسته شود. همان طور که می بینید، به جای استفاده از یک مدل زیبا با دندان های سفید مانند مروارید، این تابلو تبلیغانی یک مردی را نشان می دهد که دندان هایش ان قدر قوی هست که انگار واقعاً تبلیغ را از روی سازه می کند.

4. Tylenol – تورنتو، کانادا

این تابلو تبلیغانی طوری طراحی شد که پیشنهاد کند Tylenol می تواند شما را کمک کند تا به سردرد غلبه کنید. از طریق کاربرد خلاقانه یک توپ مخرب ، این تابلو تبلیغاتی شدت سردرد مرد و قدرت Tylenol را واضح نشان می دهد.

 

5.The Economist – بریتانیا

این تابلو تبلیغاتی واقعا حس یک نفر که زیر یک لامپ عبور می کند را نشان می دهد. این کار باعث می شود که لامپ روشن شود، طوری که پیشنهاد کند خواندن مجله اکونومیست باعث در معرض گرفتن ایده های ناب می شود.

6. آدیداس

این تابلو تبلیغانی قبل از افتتاحیه جام ملت های فوتبال اروپا در وین به نمایش گذاشته شد. مرد در بیلبورد پیتر چک هست و تابلو تبلیغاتی مستقیما جلوی چرخ و فلک پراتر قرار گرفته است.

7. نایک- تورنتو، کانادا

عنوان این تبلیغ “اماده ی ۴۵: خودت هستی؟” است به میانگین زمان بازی بازیکن های هاکی بر روی زمین یخ اشاره دارد. مشخص هست این تابلو تبلیغانی توسط یک کشتی بزرگ کشانده می شود. اما، تصویر روی تابلو تبلیغاتی به صورتی است که انگار این مرد کشتی بزرگ را می کشاند. به عبارت دیگر، او با وسایل نایکی خودش تمرین کرده است

8. کی اف سی هنگ کونگ- داغ و تند

شاید شما باید دو بار نگاه کنید تا بفهمید کی اف سی اینجا چه کار کرده است. با مرغ های تند، ترد در حال قرار گرفتن پشت یک ماشین، شلیک شده توسط یک موشک، و خیز برداشتن پشت یک گروه قهرمانان، این بیلبورد درهر اندازه ای جذاب هستند. اما، در اندازه بزرگ شده این نوع بیلبورد به طور خاص جذاب می شوند.

چرا ما عاشق این کمپین تبلیغانی هستیم: ما فکر می کنیم که استفاده خلاقانه ی یک تصویر نمادین برای ساخت یک تابلو تبلیغانی باحال همیشه عالی هست، ولی انگار به خاطر این که واقعیت این تصویر یک مرغ، ان هم مرغ کی اف سی است، برای ما جذاب تر شده است.

9. فیس بوک- اینجا با هم

فیس بوک چند سال سختی داشته است. بنابرین، این واقعیت که شرکت می خواسته یک حرکت بزرگ در جهت پاسخ دادن نگرانی های مشتری هایش انجام دهد تعجب اور نبود. ولی به هر حال، شیوه انتخاب شده تحویل این پیام تا حدی جالب بود.

به جای این که فقط به پلتفرم های تبلیغاتی خودش تکیه کند، فیس بوک تابلو های تبلیغانی، فضای اعلان اگهی، زمان تبلیغاتی تلویزیون، و ابزار های بیشتر خریداری کرد تا پیام خودش را در معرض جهان قراردهد. خیلی توجه و پوشش رسانه ای به خودش جذب کرد… ولی صرفا نه تماما به خاطر مطلبی که فیس بوک گفت.
فیس بوک یکی از بزرگترین پلتفرم های تبلیغاتی در جهان هست. این حقیقت که پیامی مهمی داشتند و انتخاب کردند که از تبلیغات خارج از فضای خودشان، یکی از رسانه های ارسال برای پیام خودش استفاده کردند، حاکی از فواید این کار است .

 

10 . پژو- مینی ون های شرکتی

این یک برد خوبی برای برنامه نویسی DOOH هست. پژو می خواست خط تولید مینی ون های شرکتی خود را به روش کلان ترویج و معرفی کند. با مهار کردن قدرت تراکنش های برنامه نویسی ، پژو توانست قضای پرده ای(SCREEN SPACE) در زمان هایی بخرد که احتمال این که مخاطب های دلخواهش در جاده باشند بیشتر بود.

ترجمه : آژانس کوشا

منبع : hubspotbroadsign