برندها چطور استراتژی خود را برای بقا در پسا کرونا تنظیم میکنند

همزمان با سقوط بریتانیا به بدترین بحران اقتصادی که میتوان به یاد آورد، قابلدرک است که کمپانیها به حالت جان کندن یا تلاش برای بقا دربیایند. در این شرایط استراتژیهای کوتاهمدت که بقای کمپانی را تضمین کند اولویت مییابند اما چشمپوشی از استراتژیهای بلندمدت میتواند خسارات سنگینی برای برند به همراه داشته باشد.
بعد از ماهها بلاتکلیفی، داشتن یک چشمانداز بلند-مدت (در حد چند هفته نه حتی چند ماه) میتواند برای برندها دشوار باشد. بسیاری از کمپانیها که در حالت تلاش برای بقا هستند و البته اهمیت داشتن یک استراتژی بلندمدت را میدانند، متوجهاند که چند ماه آینده میتواند در حکم موفقیت یا ورشکستگی باشد.
خردهفروشان بهطور مثال، الآن با بحرانی اساسی دستوپنجه نرم میکنند که ادامهی حیات کسبوکارشان به آن بستگی دارد و میدانند که اگر نتوانند در فصل کریسمس امسال سرمایه لازم را جمع کنند ممکن است در سال 2020 دیگر وجود نداشته باشند و به تعطیلی کشیده شوند.
بااینحال فلیپ گری مدیر بازاریابی شرکت the entertainer خوشبین است. او میگوید پندمی باعث شد بسیاری از خردهفروشان مجبور شوند کاری را که باید مدتها پیش (پنج سال پیش) انجام میدادند بالاخره انجام دهند. مثلاً در حوزهی حضور دیجیتال، شرکتهای بسیاری کمکوشی کرده بودند و در طول قرنطینهی سرتاسری مجبور شدند کسبوکار خود را دیجیتالی کنند. فلیپ امیدوار است کمپانیاش بتواند با استراتژیهایی که مورد بازنگری قرار گرفتهاند از کریسمس امسال بهترین بهره را ببرد.
فلیپ در پایان میگوید مسئولان بازاریابی باید در طرحریزی استراتژیهای کسبوکار یک کمپانی شرکت داشته باشند و اجازه ندهد این استراتژیها بدون آنها شکل بگیرد.
منبع
مارکتینگ ویک
کارشناسی ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد زبانشناسی ویراستار، مترجم و تولیدکننده ی محتوا؛ برخی از فعالیتها:
– سردبیر اسبق نشریه نگاه تازه
– تدریس آزفا، دانشگاه شهید بهشتی
– ویراستار و مشاور کتاب دایره المعارف بزرگ آواز ایرانی نهفت
ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی
ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار ایونت منیجر: سجاد سلیمانی اکانت منیجر: مونا قوشچی مدیر فنی: نیکان خبازی عکاس: ناصر سجادی ، سالار مهدوی، یاور...
ایونت سولاته کاله در باملند
ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...
کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت
بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...