22055390

دلیل موفقیت آژانس تبلیغاتی اگیلوی چیست؟

 

آژانس تبلیغاتی اگیلوی  که به خاطر خلق تعدادی از خلاقانه ترین و نمایان ترین کمپین های تبلیغاتی برای برند های پیشتاز دنیا معروف است، در سال 1948 تاسیس شد. ایستادن بر فراز صنعت تبلیغات که همواره در حال تکامل است نیازمند تلاشی دائمی است. اگلیوی نه تنها نیاز دارد تا خود را با فناوری های جدید و انتظارات متغیر مخاطبان وفق دهد بلکه نیاز دارد تا مشتریانش را نیز با خود در این مسیر همراه کند.

امروزه کمپین ها  از  تبلیغات تصویری در شبکه های سرگرمی تلویزیونی گرفته تا گیف های انیمشینی 6 ثانیه ای در فضای مجازی ، بیش از گذشته نیازمند جلوه های بصری،  المان های چند محوره، و منابع سنگین اطلاعات می باشد. مدل های قدیمی چاپ ، انتشار و نصب تبلیغات در گذشته امروزه جای خود را به تبلیغات پیوسته از پیام های برند ها در گستره وسیع کانال های آنلاین واگذار کرده اند.

مِیم مکاچین مدیر برنامه ریزی اگلیوی می گوید ” در این صنعت اختلالات متعددی وجود دارد و به عنوان یک آژانس تبلیغاتی بزرگ ممکن است انطباق با این شرایط برای ما مشکل شود. برند های بزرگ نیز همانند ما هستند. آن ها حتی از ذره ای پول نمی گذرند ولی از ما انتظار دارند تا آن هارا  در فناوری ها و تحولاتی که در شغل ما وجود دارد ، هدایت کنیم.”

با افزایش کارها مرتبط به طراحی و ارسال برنامه ها ، مکاچین و تیمش به یک ابزار مدیریتی همکارانه نیاز داشتند تا آن ها را سریعتر  یاری کند و بتوانند دهها نفر را سازماندهی نماید. آن ها پلتفرم Smart Sheet را برای پیگیری و مدیریت  رسانه ها انتخاب کردند. Smart Sheet به آن ها این قابلیت را می داد تا وارد پروژه های مشتریان شوند و نگاهی بر وضعیت پروژه با تمام جزئیات داشته باشد و همچنین آن را در زمان معین به دست مشتری برساند. حال این تیم این قابلیت را پیدا کرده بود که تمام اجزای یک کمپین تبلیغاتی را مشخص نماید و پیشرفت هایش را با توجه به مهلت مربوطه پیگیری نماید. به علاوه قابلیت این وجود دارد که فایل های مختلف از قبیل فایل های دیجیتالی یا فرم های مربوط به مدل ها و بازیگران پروژه ها را به پیوست ارائه کنند.

 

 

همه چیز در نوک انگشتان شما

 

مکاچین و تیمش همکارانی در سراسر جهان دارند که خلاقیت و تولید کمپین های سریع را مدیریت کنند. Smart Sheet به همه این اجازه را می دهد که وضعیت مشتری را در مدت زمان کوتاهی رصد کنند و یا به طور جزئی نقش افراد و یا آنچه باید تحویل داد شود را مورد بررسی قرار دهند. در بخش داشبورد پروژه ها،  اعضای تیم می توانند کار های خود را پیگیری و به روزرسانی نمایند  و نسبت به هر سوال و یا مشکل اقدامات لازم را انجام دهند. این در حالی است که خود مکاچین نیز می تواند وضعیت های پروژه را رصد کرده و برای هر نفر که نیاز به کمک دارد متمرکز شود.

مکاچین می گوید:” واقعا همه چیز در نوک انگشتان شماست. افراد می توانند با استفاده از فیلتر ها تنها بر برند های خود نظارت کنند و بعد من نیز می توانم همه چیز را رصد کنم. افراد می توانند نظرات و فایل های پیوست خود را ارسال کنند و ما از تمام آن ها استفاده کنیم. ما از یک دید کامل تا انتهای افق پروژه برخوردار هستیم.

آرامش با Smart Sheet

علاوه بر مدیریت و پیگیری کمپین های تبلیغاتی ،  مکاچین از  Smart Sheetبرای جزئیات مالی مانند مخارج از بودجه مشتریان و یا تقاضا برای مخارجی غیر از مخارج صورت حساب های کمپین استفاده می کند. او همچنین تیمی را برای یک هاب اطلاعاتی تشکیل داده است که اسناد و مخاطبان لازم را برای افرادی که تازه در نقش های خود مشغول به کار شده اند ، فراهم می کند. Smart Sheet راه های ارتباطی را گشوده است که نتیجه آن ها سوء تفاهمات کمتر و حس مالکانه بیشتر برای تمام افراد مشغول در پروژه ایجاد کرده است.

مکاچین می گوید”حال آرامشی در میان ما – قبل از آن که پروژه ها کامل گردند- ایجاد شده است. این برای تیم بسیار اهمیت دارد. پیشتر، ما از آنچه می گذشت اطلاع مناسبی نداشتیم اما با استفاده از Smart Sheet ما برای یک امر واحد برنامه ریزی می کنیم و همگی نسبت به آن یک افق دید داریم. چه کسی هست که نخواهد این آرامش را با Smart Sheet تجربه کند؟

همانطور که صنعت  تبلیغات  به سمت شفافیت بیشتر سوق پیدا می کند، مکاچین تلاش می کند تا یک مدل از داشبورد مشتریان را توسعه دهد که نمایانگر  روند تکامل پروژه ها باشد. تقریبا مشابه همان الگو هایی که شرکت های خدماتی برای مشتریان خود از روند مصرف انرژی آن ها در اختیارشان می گذارد. با استفاده از Smart Sheet او می تواند به آگلیوی کمک کند تا در ایجاد فضای استاندارد برای ارتباطات و اعتماد  پیشرو باشد. این اقدام نه تنها مشتریان را خوشحال می کند بلکه رضایت شغلی برای همه در شرکت افزایش می دهد.

مکاچین می گوید ” زمانی که شما فقط موردی را تعقیب می کنید و در برابر امور فقط واکنش نشان می دهید ، نمی توانید بهترین کار خود را ارائه دهید ، این حتی بهترین نسخه از خود شما نیست. اگر شما روز های زیادی را تا پاسی از شب در شرکت می گذرانید، کمکی به هیچ کس نمی کنید. هر چند وقت یک بار ایستادن و کار کردن تا آخر شب جذاب است اما زمانی که به یک رویه مداوم تبدیل شود ، باعث افول می گردد. اما زمانی که یک پروژه را به صورت بهینه جلو ببرید  ، زمانی که یک کار را انجام دهید و احساس بهره وری داشته باشید و کارتان نیز خوب باشد، هیچ لذتی برتر از این احساس موفقیت وجود ندارد.”

ترجمه : آژانس تبلیغاتی کوشا

منبع : forbes