88208591

راهنمای نوشتن مقالات PR

راهنمای نوشتن مقالات PR

 

سه  راهکار برای نوشتن محتوای خوب و مناسب درج در نشریات (راهنمایی برای نوشتن مقالات PR)

نگارش یک مقاله‌ی خوب که مناسب درج در نشریات باشد و درعین‌حال برند شما را معرفی یا تبلیغ کند از ابتدای کار بین اهالی نشر و بازاریاب‌ها مسئله‌ای چالش‌برانگیز بوده است. پیشینه‌ی مقالات PR یا press released  به شکل امروزی را باید از سال 1900 میلادی پی‌ گرفت. زمانی که کمپانی‌ها برای اولین باز از افراد مشغول در روابط عمومی خواستند تا محصولات و خدماتشان را برای عموم مردم معرفی کنند. ازنظر تاریخی ادوارد برنایس خواهر زاده‌ی روانشناس معروف زیگموند فروید معمولاً به‌عنوان پدر PR شناخته می‌شود.

بااینکه بسیاری از روزنامه‌ها در مقابل انتشار مقالات تبلیغی جبهه گرفتند با نگاه فضای امروز و مجلات آنلاین می‌توان نتیجه گرفت که تعامل بین خبرنگاران و نویسندگان مقالات تبلیغی در طول تاریخ می‌توانست بسیار بهتر قوی‌تر باشد. شاید میزان بالای تبلیغ شرکت‌ها یا ضعف در تألیف مقالات تبلیغی بوده است که میان اهالی روزنامه و بازاریاب‌ها را کمی تیره کرده است. خبرنگاران هم مانند بقیه‌ انسان هستند و نویسندگان مقالات PR اگر نوشته‌هایشان طوری پیش ببرند که برای یک فرد معمولی جالب باشد و هم‌زمان مخاطبش را به سمت اخبار یک برند سوق دهد مثلاً خبر تولید یک محصول تازه، شاید نتیجه بهتری از این همکاری حاصل می‌شد.

در نوشتن مقالاتی که برای معرفی برند یا محصول تازه به نگارش درمی‌آورید باید به موارد زیادی توجه کنید. در ادامه‌ی این نوشتار 3 راهکار برای نگاشتن چنین مقالاتی به شما پیشنهاد می‌دهیم:

1. مختصر بنویسد

کوتاه نوشتن دو مزیت به مقاله‌ی شما می‌بخشد: الف) در شرایطی نویسنده‌ی یک روزنامه‌ی معتبر روزانه صدها مقاله‌ی PR دریافت می‌کند به این شکل شانس بیشتری وجود دارد که مقاله‌ی شما واقعاً خوانده شود. دلیل دیگر هم کاهش هزینه است. بسیاری از سرویس‌های انتشار مقالات PR بر اساس تعداد واژگان محاسبه‌ی هزینه را صورت می‌دهند و به‌این‌ترتیب از ریخت‌وپاش اضافی خودداری کرده‌اید. انتشار آنلاین هم راه دیگری برای کاهش هزینه است.

2. عنوان را دقیق و مستقیم انتخاب کنید

خبر را به‌طور ساده بازگو کنید. اگر باید در اخبار دست ببرید، اغراق کنید، خبر اصلی را مخفی کنید یا مقاله بسیار بلند است و ویرایش آن زمان زیادی از شما می‌گیرد، شاید پیام شما برای قالب دیگری مناسب باشد مثلاً یک پست وبلاگ یا پیامی برای مشتریان.

3. هدف نهایی خود را بشناسید

مطمئناً هدف از نوشتن مقاله‌ی PR انتشار آن در 100 سایت رند‌م نیست. گفتن اینکه محصول شما بهترین محصول است و شرکت شما بهترین شرکت است هم ایده‌ی چندان جدید و جالبی نیست. وقتی می‌خواهید مقاله‌ی PR بنویسید به این موضوع فکر کنید که می‌خواهید یک خبرنگار را آن‌قدر مشتاق کنید که تلفن را بردارد و در مورد شرکت یا محصول از شما سؤال بپرسد.

منبع

business2community

 

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار ایونت منیجر: سجاد سلیمانی اکانت منیجر: مونا قوشچی مدیر فنی: نیکان خبازی عکاس: ناصر سجادی ، سالار مهدوی، یاور...

ایونت سولاته کاله در باملند

ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...

کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت

بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...