88208591

نقش QR کد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

نقش کدهای qr در بازاریابی پس از بحران کرونا

چرا فاصله‌گذاری اجتماعی جان تازه‌ای به استفاده از QR کد بخشیده است؟

حالا بعد از قرنطینه‌ی سرتاسری، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی (رستوران‌ها هتل‌ها و…) برای دادن اطمینان خاطر به مشتریان نگران از کدهای QR استفاده می‌کنند.

بااینکه تاریخ طراحی اولین کدهای QR به 1994 می‌رسد تا همین چند ماه پیش استفاده از آن مورد استقبال عمومی مصرف‌کنندگان (مخصوصاً مصرف‌کنندگان غربی) قرار نگرفته بود. در دنیای امروز که پروتکل‌های بهداشتی آداب اجتماعی جدیدی ایجاد کرده است اما ممکن است بالاخره از ظرفیت‌ کدهای QR به‌درستی استفاده شود.

کدهای QR یا پاسخ-سریع (quick response) ابتدا در ژاپن توسعه پیدا کرد و بخشی از پروژه‌ی اتوماسیون صنعتی بود. برخی اما به QRها به چشم یک تکنولوژی قابل‌استفاده در زندگی روزمره می‌نگریستند و از آن برای استفاده‌ی عمومی مصرف‌کنندگان بهره‌برداری کردند، اگرچه حس مصرف‌کنندگان نسبت به استفاده از QRها یکسان نبوده و در برخی نقاط مثل بریتانیا بهتر توانسته با خریداران ارتباط بگیرد.

وقتی مصرف‌کنندگان به خاطر هراس از کرونا، در حال تلاش هستند که تا حد امکان از لمس کردن اشیاء و سطوح پرهیز کنند، کدهای QR که ارزان، در دسترس و بر روی تمام گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده هستند؛ می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

QRها در این شرایط می‌توانند اطلاعات کاربردی و مفیدی را از طریق اپلیکیشن‌ها در اختیار ما بگذارند: منوهای دیجیتالی در رستوران‌ها، اطلاعات نوبت‌دهی، موارد به‌کاررفته و جزئیات غذاها، اطلاعات آدرس و … . همه‌ی این خدمات شاید باعث شود مردم ارزش QRها را بیشتر درک کنند. البته علاوه بر موارد ذکرشده در استفاده از کمپین‌ها و فروش‌های ویژه هم QRها می‌توانند برای برندها مفید باشند. اگر شما هم در کسب‌وکارتان با مشکل رعایت پروتکل‌های بهداشتی درگیر هستید، QRها را در ذهن داشته باشید. شاید راه‌حلی پیش پای شما قرار دهد.

Marketingweek

 

کمپین دیجیتال برند اکتیو برای روز جهانی مرد

به مناسبت روز جهانی مرد برای برند اکتیو کمپین دیجیتالی اجرا شد. در این کمپین برای 5 اینفلوئنسر مرد پک های هدیه‌ای از محصولات اکتیو طراحی و فرستاده شد.و سپس در استوری، آنباکسینگ این پک‌های هدیه را انجام دادند....

کمپین دیجیتال جشنواره نوروزی اکتیو

این کمپین با هدف ترغیب افراد به خرید محصولات اکتیو از طریق اینستاگرام طراحی شد و هدف اصلی جشنواره بر گرفتن فالوور نبود. جشنواره نوروزی اکتیو از 5 اسفند تا 13 فروردین ادامه یافت. شرایط شرکت در جشنواره به این صورت بود که افراد برای شرکت باید کد روی محصولات اکتیو را به...

اکران کمپین محیطی بیمیتو

بیمیتو یکی از کارگزاری‌های آنلاین استعلام، مقایسه و خرید بیمه‌ها نظیر بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه اشخاص و بیمه درمان از شرکت‌های متعدد بیمه‌ای است. کمپین محیطی بیمیتو، در خرداد ماه 1400، توسط شرکت تبلیغاتی کوشا اکران...