88208591

نقش QR کد در شرایط فاصله گذاری اجتماعی

نقش کدهای qr در بازاریابی پس از بحران کرونا

چرا فاصله‌گذاری اجتماعی جان تازه‌ای به استفاده از QR کد بخشیده است؟

حالا بعد از قرنطینه‌ی سرتاسری، شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات میزبانی (رستوران‌ها هتل‌ها و…) برای دادن اطمینان خاطر به مشتریان نگران از کدهای QR استفاده می‌کنند.

بااینکه تاریخ طراحی اولین کدهای QR به 1994 می‌رسد تا همین چند ماه پیش استفاده از آن مورد استقبال عمومی مصرف‌کنندگان (مخصوصاً مصرف‌کنندگان غربی) قرار نگرفته بود. در دنیای امروز که پروتکل‌های بهداشتی آداب اجتماعی جدیدی ایجاد کرده است اما ممکن است بالاخره از ظرفیت‌ کدهای QR به‌درستی استفاده شود.

کدهای QR یا پاسخ-سریع (quick response) ابتدا در ژاپن توسعه پیدا کرد و بخشی از پروژه‌ی اتوماسیون صنعتی بود. برخی اما به QRها به چشم یک تکنولوژی قابل‌استفاده در زندگی روزمره می‌نگریستند و از آن برای استفاده‌ی عمومی مصرف‌کنندگان بهره‌برداری کردند، اگرچه حس مصرف‌کنندگان نسبت به استفاده از QRها یکسان نبوده و در برخی نقاط مثل بریتانیا بهتر توانسته با خریداران ارتباط بگیرد.

وقتی مصرف‌کنندگان به خاطر هراس از کرونا، در حال تلاش هستند که تا حد امکان از لمس کردن اشیاء و سطوح پرهیز کنند، کدهای QR که ارزان، در دسترس و بر روی تمام گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده هستند؛ می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند.

QRها در این شرایط می‌توانند اطلاعات کاربردی و مفیدی را از طریق اپلیکیشن‌ها در اختیار ما بگذارند: منوهای دیجیتالی در رستوران‌ها، اطلاعات نوبت‌دهی، موارد به‌کاررفته و جزئیات غذاها، اطلاعات آدرس و … . همه‌ی این خدمات شاید باعث شود مردم ارزش QRها را بیشتر درک کنند. البته علاوه بر موارد ذکرشده در استفاده از کمپین‌ها و فروش‌های ویژه هم QRها می‌توانند برای برندها مفید باشند. اگر شما هم در کسب‌وکارتان با مشکل رعایت پروتکل‌های بهداشتی درگیر هستید، QRها را در ذهن داشته باشید. شاید راه‌حلی پیش پای شما قرار دهد.

Marketingweek

 

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار ایونت منیجر: سجاد سلیمانی اکانت منیجر: مونا قوشچی مدیر فنی: نیکان خبازی عکاس: ناصر سجادی ، سالار مهدوی، یاور...

ایونت سولاته کاله در باملند

ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...

کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت

بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...