88208591

آیا قدرت خاص شرکت خود را کشف کرده اید؟

بهترین تبلیغات 2020

پنج راه برای پیدا کردن ابرقدرت خاص شرکتتان، آنچه شما را از دیگران متفاوت می‌کند

تصور کنید وارد یک آسانسور می‌شوید و می‌بینید رو در روی یک مشتری بزرگ یا مدیرعامل یک برند بسیار معتبر قرار گرفته‌اید. تنها به‌اندازه‌ی چندطبقه حرکت آسانسور زمان دارید تا توجه او را جلب کنید، تنها چندطبقه برای تأثیرگذاری و متقاعد کردن او فرصت دارید. به‌جز گفتن اسم شرکت یا آژانس خود چه چیزی به او می‌گویید؟

بعضی از آژانس‌ها می‌خواهند همه‌ی آنچه دارند را در این فرصت کم به نمایش بگذارند تا شاید چیزی نظر مخاطب را به خود جلب کند؛ اما توصیه‌ی من – بعد از صحبت کردن با هزاران شرکت کوچک- این است که شما باید روی ابرقدرت خودتان تمرکز کنید. آن چیزی که آژانس شما به‌طور خاص در انجام آن خوب است و مشخصاً شما را از دیگر رقبا متمایز می‌کند. وقتی یک مشتری بخواهد پروژه‌ی جدیدی را کلید بزند و به دنبال شرکتی برای همکاری باشد، آنچه بیش از هر چیز دیگری به یاد می‌آورد ابرقدرت آژانس شماست.

پس از کجا بفهمید که ابرقدرت شرکت شما چیست؟ بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند مثل کلار کنت (اسم اصلی کاراکتر سوپرمن) کار کنند و ابرقدرت خودشان را مخفی نگهدارند. اگر می‌خواهید همه قدرت شما را ببیند ولی نمی‌توانید آن را پیدا کنید در این بخش 5 زمینه به شما معرفی کرده‌ایم تا با نگاه کردن به آن ابرقدرت خود را پیدا کنید.

1. داستان میراث

شرکت شما بر چه بنیان‌هایی پایه‌گذاری شده است؟ تاریخچه و میراث شرکت شما چیست؟ چه داستانی در پس انتخاب اسم شرکت شما نهفته است؟ پاسخ به هریک از این پرسش‌ها می‌تواند به یک مشتری بالقوه فهمی از رویکرد و منش شرکت شما بدهد، رویکردی که شما را از دیگران متمایز می‌سازد.

2. مشتریان (client base)

آیا شرکت شما نوع خاصی از مشتریان را جذب می‌کند؟ بعضی از آژانس‌ها مشتریان زیادی در حوزه‌ی سلامت، غذا یا زیبایی دارند. نشان دادن تجربه و سابقه‌ی فعالیت در یک حوزه می‌تواند بیانگر آن باشد که شما توانایی لازم برای انجام یک پروژه‌ی جدید در همان حوزه را دارید. شاید هم توانمندی شرکت شما وابسته به گروهی خاصی از مصرف‌کنندگان باشد مثلاً از نظر جغرافیایی. شاید این موضوع که شرکت شما در یک ناحیه‌ی جغرافیایی قوی عمل می‌کند، در ابتدا نقطه‌ضعف به نظر برسد اما اگر مشتری شما به دنبال انجام فعالیتی در آن ناحیه باشد باید بگوییم ابرقدرت شما همین است. شاید هم توانایی شما در معرفی محصولات جدید یا برخورد با مسائل حساس و تابو باشد.

بیشتر بخوانید :

جو سازمانی برنده

3. بهترین پروژه‌ای که داشتید

بهترین پروژه‌هایی که تابه‌حال انجام دادید کدام است و مشتریانتان چه کسانی بوده‌اند؟ وقتی می‌خواهید این پروژه را به کسی معرفی کنید، چیزی در آن وجود دارد که باعث می‌شود بهترین کارتان محسوب شود؟ به چیز آن افتخار می‌کنید؟ در آن یک تم یا کاراکتر تکراری (common thread) هست؟

4. کارکنان

به دور و اطراف محیط شرکت نگاه کنید، به افرادی که جذب کرده‌اید. آیا در افراد تیم شما نوعی ویژگی برجسته در علایق، تجربه یا مهارت وجود دارد که از آن بتوان در شناسایی ابرقدرت شرکت استفاده کرد؟ آیا همگی دوستدار حیوانات هستید، همگی کپی‌رایتر هستید؟ شاید همه موزیسین باشید یا همگی از کمپانی‌های بزرگ فراری و دل‌زده هستید. قصد دارید چه جور افرادی به تیمتان اضافه شود؟ نویسنده، تولیدکننده یا تحلیلگر، به کسانی که شما را احاطه کرده‌اند نگاه کنید و به دیوارها چه چیزی به دیوارهای داخلی شرکت زده شده است؟ شاید آنجا سرنخی برای پیدا کردن ابرقدرت شرکت شما وجود داشته باشد.

5. محصولات

مشتریان شما برای چه چیزی هزینه می‌کنند؟ آیا خدمت یا محصول خاصی هست که اکثر مشتریان را به سمت شرکت شما می‌کشاند؟ وقتی یک پروژه را به اتمام می‌رسانید بیشترین پرداخت برای کدام خدمتی که ارائه کردید صورت می‌گیرد؟ پاسخ به این سؤال می‌تواند شما را به باارزش‌ترین خدمتی که شرکت شما ارائه می‌دهد برساند.

صحبت پایانی

موارد با بالا تنها چند راهکار برای پیدا کردن ابرقدرت شرکتتان بود. به‌عنوان کسی که سال‌ها در زمینه‌ی تبلیغات فعال است توصیه می‌کنم هرچه زودتر توانایی شرکت خود را پیدا کنید، چراکه در تجربه من کمپانی‌ها به دنبال نوعی خدمات خاص هستند و به‌تبع شرکتی که بتواند آن را به نحو عالی انجام دهد نه شرکتی که صرفاً هر خدمتی ارائه می‌دهد. ضمن اینکه ابرقدرت شرکت شما بهترین نماینده‌ی شماست و می‌تواند در شناخته شدن و به یاد ماندن یک آژانس در ذهن مشتریان، مهم‌ترین عامل باشد.

منبع

Adage

کمپین دیجیتال برند اکتیو برای روز جهانی مرد

به مناسبت روز جهانی مرد برای برند اکتیو کمپین دیجیتالی اجرا شد. در این کمپین برای 5 اینفلوئنسر مرد پک های هدیه‌ای از محصولات اکتیو طراحی و فرستاده شد.و سپس در استوری، آنباکسینگ این پک‌های هدیه را انجام دادند....

کمپین دیجیتال جشنواره نوروزی اکتیو

این کمپین با هدف ترغیب افراد به خرید محصولات اکتیو از طریق اینستاگرام طراحی شد و هدف اصلی جشنواره بر گرفتن فالوور نبود. جشنواره نوروزی اکتیو از 5 اسفند تا 13 فروردین ادامه یافت. شرایط شرکت در جشنواره به این صورت بود که افراد برای شرکت باید کد روی محصولات اکتیو را به...

اکران کمپین محیطی بیمیتو

بیمیتو یکی از کارگزاری‌های آنلاین استعلام، مقایسه و خرید بیمه‌ها نظیر بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه اشخاص و بیمه درمان از شرکت‌های متعدد بیمه‌ای است. کمپین محیطی بیمیتو، در خرداد ماه 1400، توسط شرکت تبلیغاتی کوشا اکران...