پنج ایدهی خلاقانه از تازهترین تبلیغات

پنج ایدهی خلاقانهی برندها که همین امروز باید دربارهاش بدانید
در این نوشتار برجستهترین تبلیغات در چند هفتهی گذشته که ایدههای جالب و قابلتوجهی در پس آنها است توسط سردبیر خلاقیت وبسایت ادایج (adage) آن-کریستن دیاز و همکارانش بررسی شده است. این مقاله قصد دارد این کمپینهای پیشتاز را معرفی کند و به ما بگوید چرا این تبلیغات تا این حد درخور توجه هستند. از شمارهی 5 شروع میکنیم:
5. تبلیغ کاغذ نوشیدنی تازهی برند Truss از آژانس Rethink
آژانس «ریتینک» با یک راه زیرکانه برای تبلیغ نوشیدنی جدید برند Truss به میدان آمده است. با توجه به اینکه در این نوشیدنیها از گیاه «شاهدانه» استفاده شده است، در تبلیغ نشان داده میشود که از کاغذهای رول برای درست کردن نی استفاده میشود تا بر انرژی بخشی و مؤثر بودن این محصول تأکید شود. نوآوری و شوخطبعی این تبلیغ در کنار رساندن پیام اصلی باعث شده است که در میان این لیست قرار بگیرد.
.
بیشتر بخوانید :
4.تبلیغ برند brewdog با عنوان جنگل
برند ماءالشعیرسازی Brewdog برای حرکتهای جسورانه در بازاریابی شناخته میشود. این بار هم با تبلیغ جدید خود که بر استفاده پایدار از منابع (sustainability) تمرکز دارد، برجسته شده است. این کمپانی بهتازگی اعلام کرده است که به کمپین عدم تولید دیاکسید کربن پیوسته است و دیگر نهتنها کربن تولید نمیکند بلکه برنامههایی برای حفظ محیطزیست و کربنزدایی دارد. برای اینکه اطمینان دهد بر سر این قول مانده است، 2000 هکتار زمین در اسکاتلند خریداری کرده که تا پایان 2020 یک میلیون درخت در آن میکارد. این تبلیغ با جلب نظر طرفداران محیطزیست، که تعدادشان کم نیست، سروصدای زیادی ایجاد کرده است.
3.تبلیغ جالب Foursquare با همکاری فروشگاه LinkNYC
پندمی کرونا به ماندن در لیست دغدغههای روزمرهی ما ادامه خواهد دارد؛ آیا باید بچهها را به مدرسه بفرستیم؟ برای غذا خوردن بیرون برویم؟ برای خرید به فروشگاه سر بزنیم؟ کمپین محیطی تازهی Foursquare به میدان آمده تا به بعضی از این دغدغهها پاسخ دهد. بنرها یا استندهای دیجیتالی که در نیویورک نصب شدهاند و به مردم شلوغترین زمان تردد در اماکن مختلف مثل خواروبارفروشیها را اعلام میکنند تا مردم بتوانند بهترین زمان را برای بیرون رفتن انتخاب کنند و از قرار گرفتن در محیطهای شلوغ پرهیز نمایند.
2.تبلیغ بسیار خلاقانهی برند KFC با تگلاین «فعلاً فراموشش کن»
برند کیافسی نشان داده که میداند چطور وارد موضوعات بحثبرانگیز شود. اول تبلیغ بسیار معروفش با عنوان «ببخشید مرغ تمام شد» و بعد تبلیغ «انگشت لیسیدن» در دوران کرونا. اخیراً هم بازگشتی کرده به یکی از تگلاینهای قدیمی و معروف خود. در این تبلیغ به خاطر شرایط کرونا بخشهای که در اصطلاح فارسی به «انگشتات رو هم میخوری» میتوان تعبیر کرد، مات شده است و در آخر از مشتریان خواسته میشود که در این مدت تحمل داشته باشند.
1.تبلیغ تازهی برند نایک توسط آژانس welden+kennedy
نایک بهتازگی کمپینی اجرا کرده است در بزرگداشت بازیکن بسکتبال کوبی برایان که تاریخ آن را هم از شمارهی پیرهن او الهام گرفته است. این تبلیغ تاثیرگذار انگیزشی مخاطبان را تشویق میکند تا مانند کوبی برایان همه جنبههای زندگی خود را به بهترین نحو زندگی کنند.
منبع
بیشتر بخوانید :
کارشناسی ادبیات فارسی و کارشناسی ارشد زبانشناسی ویراستار، مترجم و تولیدکننده ی محتوا؛ برخی از فعالیتها:
– سردبیر اسبق نشریه نگاه تازه
– تدریس آزفا، دانشگاه شهید بهشتی
– ویراستار و مشاور کتاب دایره المعارف بزرگ آواز ایرانی نهفت
ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی
ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار ایونت منیجر: سجاد سلیمانی اکانت منیجر: مونا قوشچی مدیر فنی: نیکان خبازی عکاس: ناصر سجادی ، سالار مهدوی، یاور...
ایونت سولاته کاله در باملند
ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...
کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت
بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...