88208591

پنج ایده‌ی خلاقانه از تازه‌ترین تبلیغات

تبلیغات خلاق

پنج ایده‌ی خلاقانه‌ی برندها که همین امروز باید درباره‌اش بدانید

 

در این نوشتار برجسته‌ترین تبلیغات در چند هفته‌ی گذشته که ایده‌های جالب و قابل‌توجهی در پس آن‌ها است توسط سردبیر خلاقیت وب‌سایت ادایج (adage) آن-کریستن دیاز و همکارانش بررسی شده است. این مقاله قصد دارد این کمپین‌های پیشتاز را معرفی کند و به ما بگوید چرا این تبلیغات تا این حد درخور توجه هستند. از شماره‌ی 5 شروع می‌کنیم:

 

5. تبلیغ کاغذ نوشیدنی تازه‌ی برند Truss از آژانس Rethink

 

آژانس «ریتینک» با یک راه زیرکانه برای تبلیغ نوشیدنی جدید برند Truss به میدان آمده است. با توجه به اینکه در این نوشیدنی‌ها از گیاه «شاهدانه» استفاده شده است، در تبلیغ نشان داده می‌شود که از کاغذهای رول برای درست کردن نی استفاده می‌شود تا بر انرژی بخشی و مؤثر بودن این محصول تأکید شود. نوآوری و شوخ‌طبعی این تبلیغ در کنار رساندن پیام اصلی باعث شده است که در میان این لیست قرار بگیرد.

 

.

 

 

4.تبلیغ برند brewdog با عنوان جنگل

 

برند ماءالشعیرسازی Brewdog برای حرکت‌های جسورانه در بازاریابی شناخته می‌شود. این بار هم با تبلیغ جدید خود که بر استفاده پایدار از منابع (sustainability) تمرکز دارد، برجسته شده است. این کمپانی به‌تازگی اعلام کرده است که به کمپین عدم تولید دی‌اکسید کربن پیوسته است و دیگر نه‌تنها کربن تولید نمی‌کند بلکه برنامه‌هایی برای حفظ محیط‌زیست و کربن‌زدایی دارد. برای اینکه اطمینان دهد بر سر این قول مانده است، 2000 هکتار زمین در اسکاتلند خریداری کرده که تا پایان 2020 یک میلیون درخت در آن می‎کارد. این تبلیغ با جلب نظر طرفداران محیط‌زیست، که تعدادشان کم نیست، سروصدای زیادی ایجاد کرده است.

 

3.تبلیغ جالب Foursquare با همکاری فروشگاه LinkNYC

 

پندمی کرونا به ماندن در لیست دغدغه‌های روزمره‌ی ما ادامه خواهد دارد؛ آیا باید بچه‌ها را به مدرسه بفرستیم؟ برای غذا خوردن بیرون برویم؟ برای خرید به فروشگاه سر بزنیم؟ کمپین محیطی تازه‌ی Foursquare به میدان آمده تا به بعضی از این دغدغه‌ها پاسخ دهد. بنرها یا استندهای دیجیتالی که در نیویورک نصب شده‌اند و به مردم شلوغ‌ترین زمان تردد در اماکن مختلف مثل خواروبارفروشی‌ها را اعلام می‌کنند تا مردم بتوانند بهترین زمان را برای بیرون رفتن انتخاب کنند و از قرار گرفتن در محیط‌های شلوغ پرهیز نمایند.

2.تبلیغ بسیار خلاقانه‌ی برند KFC با تگ‌لاین «فعلاً فراموشش کن»

 

برند کی‌اف‌سی نشان داده که می‌داند چطور وارد موضوعات بحث‌برانگیز شود. اول تبلیغ بسیار معروفش با عنوان «ببخشید مرغ تمام شد» و بعد تبلیغ «انگشت لیسیدن» در دوران کرونا. اخیراً هم بازگشتی کرده به یکی از تگ‌لاین‌های قدیمی و معروف خود. در این تبلیغ به ‌خاطر شرایط کرونا بخش‌های که در اصطلاح فارسی به «انگشتات رو هم می‌خوری» می‌توان تعبیر کرد، مات شده است و در آخر از مشتریان خواسته می‌شود که در این مدت تحمل داشته باشند.

 

1.تبلیغ تازه‌ی برند نایک توسط آژانس welden+kennedy

 

نایک به‌تازگی کمپینی اجرا کرده است در بزرگداشت بازیکن بسکتبال کوبی برایان که تاریخ آن را هم از شماره‌ی پیرهن او الهام گرفته است. این تبلیغ تاثیرگذار انگیزشی مخاطبان را تشویق می‌کند تا مانند کوبی برایان همه جنبه‌های زندگی خود را به بهترین نحو زندگی کنند.

 

منبع

ادایج

 

 

کمپین دیجیتال برند اکتیو برای روز جهانی مرد

به مناسبت روز جهانی مرد برای برند اکتیو کمپین دیجیتالی اجرا شد. در این کمپین برای 5 اینفلوئنسر مرد پک های هدیه‌ای از محصولات اکتیو طراحی و فرستاده شد.و سپس در استوری، آنباکسینگ این پک‌های هدیه را انجام دادند....

کمپین دیجیتال جشنواره نوروزی اکتیو

این کمپین با هدف ترغیب افراد به خرید محصولات اکتیو از طریق اینستاگرام طراحی شد و هدف اصلی جشنواره بر گرفتن فالوور نبود. جشنواره نوروزی اکتیو از 5 اسفند تا 13 فروردین ادامه یافت. شرایط شرکت در جشنواره به این صورت بود که افراد برای شرکت باید کد روی محصولات اکتیو را به...

اکران کمپین محیطی بیمیتو

بیمیتو یکی از کارگزاری‌های آنلاین استعلام، مقایسه و خرید بیمه‌ها نظیر بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه، بیمه اشخاص و بیمه درمان از شرکت‌های متعدد بیمه‌ای است. کمپین محیطی بیمیتو، در خرداد ماه 1400، توسط شرکت تبلیغاتی کوشا اکران...