88208591

پنج ترند بازاریابی دیجیتال در 2020

ترند های جدید بازاریابی

 

ترند بازاریابی دیجیتالی

وقتی که در میانه آشپزی یک چیزی را فراموش کرده‌اید ممکن است از الکسا (دستیار صوتی اپل) بخواهید چیزی را به شما یادآوری کند. وقتی می‌خواهید یک رستوران تازه را امتحان کنید قبل از رفتن به آن بازخوردها و رتبه‌بندی‌های آنلاین را چک می‌کنید. اگر در اداره یا در راه اداره حوصله‌تان سر برود احتمال زیادی دارد که سری به اینستاگرام بزنید و استوری‌ها و یا ویدیوهای جدید را چک کنید.
شاید این رفتارها به نظر شما رفتارهای بی‌اهمیت و به معنی باشد که در دنیای دیجیتالی امروز؛ و روزمره‌ی هر انسان مدرنی بروز می‌کنند اما در حقیقت این رفتارها ترندهای جدیدی هستند که چهره‌ی صنایع را دگرگون می‌کنند و مشخص می‌سازند برندها کجا و چطور باید خودشان را در فضای آنلاین قرار دهند.

کمپانی‌ها باید دقیقاً بدانند کدام‌یک از رفتارهای مصرف‌کنندگان می‌تواند در کمپین‌های آنان تأثیر بگذارد تا کمپین‌های خود را مناسب این رفتارهای جدید طراحی کنند. در سال 2020 بعضی از این رفتارهای جدید بارزتر هستند پس برای داشتن استراتژی‌های بازاریابی کارآمدتر باید آن‌ها را به محاسبات خودمان بیفزاییم.

اتوماسیون (خودکار عمل کردن) رویه‌ی جدید است

با وجود بروندادهای بی‌شمار دیجیتالی، برندها باید اطمینان حاصل کنند که همه‌ی خدمات آن‌ها به‌طور مستمر در دسترس مشتریان قرار خواهد داشت. تنها راه برای انجام این کار بدون کمک گرفتن از شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی خدمات پشتیبانی آن است که از به‌روزترین ابزار اتوماسیون بهره بگیرید تا در کمترین زمان ممکن نیاز مشتریان را برطرف کرده و چهره خوبی از برند خود ارائه دهید. خودکار کردن پست‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی یا بخشی از مناسب‌سازی‌ها امروزه از هر زمان دیگری حیاتی‌تر است تا به برند شما در مقابل رقبا برتری ببخشد.

 

شخصی و صمیمی شوید

خطاب قرار دادن مشتریان با نام کوچک در ایمیل‌ها دیگر کافی نیست. شخصی شدن با مشتریان در دهه‌ی گذشته به ابعاد گسترده‌تری رسیده است. امروزه برندها باید محتوا را شخصی‌سازی کنند و از دسته‌بندی‌های ایمیل مختلفی استفاده کنند در هر مرحله داده‌های مربوط به مشتریان را جمع‌آوری کنند. استخراج داده از پلتفرم‌های مختلف و تجزیه‌وتحلیل پیچیده‌ی داده‌ها به برندها این امکان را داده است که میزان شخصی کردن محتوا را به سطح تازه‌تری ارتقا دهند و بتوانند یک پیوند عاطفی با مخاطب برقرار کنند و وفاداری مشتریان را جلب نمایند.

اصلاح استراتژی سئو

ناحیه‌های پیشتازی مثل هنگ‌کنگ باعث شده است تا به کسب‌وکارهای محلی فشار بیشتری برای بالا بردن رتبه سئو وارد شود. وقتی رتبه سئوی این مناطق تا این حد بالا رفته است مزیت نزدیک بودن و رتبه‌ی ناحیه چندان به کار نمی‌آید شرکت‌ها برای تداوم حضور آنلاینشان باید وارد رقابت رتبه با آن‌ها شوند. همین حالا هم بسیاری از کمپانی‌های مطرح برای بالا بردن رنک خود از خدمات شرکت‌های هنگ‌کنگی استفاده می‌کنند تا از جدیدترین ترندها در این زمینه بی‌نصیب نباشند.

سئو به طرز استثنایی سریعاً در حال تغییر است و این جای تعجب ندارد، وقتی که برندها بخواهند رتبه‌ی ناحیه‌ای آن‌ها دوشادوش رتبه‌ی جهانی‌شان بهتر شود و متخصصان سئو استراتژی‌های خود را با استفاده از روش‌های پیشرفته‌ی گردآوری داده و تحلیل رفتار مشتریان طراحی می‌کنند و بهینه‌سازی‌ها مدام در جریان است. به‌عبارت‌دیگر بازاریابی دیجیتال بیشتر از همیشه متکی بر تفکر پیشروی متخصصین سئو است تا حضور پررنگ‌تری به برندهای در حال رقابت ببخشند.

صدای مشتری اهمیت دارد

همان‌طور که در ابتدای این مقاله از الکسا خواستید تا درباره دستور پخت به شما کمک کند یا از گوگل می‌خواهید تا هنگام رانندگی به شما آدرس بدهد، مشتریان شما هم بیش‌ازپیش می‌خواهند از خدمات صوتی استفاده کنند. بسیاری از افراد می‌خواهند امکان جست‌وجوی صوتی در سایت شما برایشان فراهم باشد و این یک ترند رو به رشد است. از این نکته هم نگذریم که امکان جست‌وجوی صوتی در رتبه‌بندی سایت شما مؤثر است. کمپانی‌ها باید به این ترند جدید پاسخ بدهند. برخی از مردم حتی تمایل دارند از طریق دستیارهای صوتی خود از شما خرید کنند ایجاد این امکان را هم باید در دستور کار خود قرار دهید.

خرید در شبکه اجتماعی (social shopping)

شبکه‌ اجتماعی دیگر فقط محدود به جلب‌توجه و درگیر کردن مخاطب نیست. بلکه پایه‌ای برای حفظ مشتریان و ایجاد وفاداری در آن‌هاست. امروزه شبکه‌های اجتماعی پلتفرم‌هایی برای فروش هستند. بااینکه بسیاری از برندها هنوز تنها به بخش فروش وب‌سایت خود اکتفا کرده‌اند، باید گفت خرید دارد به سمت شبکه‌های اجتماعی می‌رود. اینکه 54 درصد کاربران برای بازید از محصولات از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند نشان از تمایل آن‌ها برای خرید در همین پلتفرم است. با قابلیت تازه‌ی اینستاگرام با نام «checkout» می‌توانید پست‌هایی با امکان خرید درست کنید و در شبکه‌های اجتماعی هم محصول خود را به فروش برسانید.

آسان کردن تجربه‌ی خرید و فروختن محصول به‌سرعت هرچه بیشتر، هنوز یک اولویت استراتژیک است. ایجاد امکان خرید برای مشتریان در بستر شبکه‌های اجتماعی یک بازی برد-برد برای برندهاست؛ چه از نظر وجهه‌ی برند و چه از نظر رضایت مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی.

وقتی که بازاریابی دیجیتال دارد با سرعت تمام به ‌پیش می‌رود حداقل باید مطمئن شوید از آخرین ترندهای مرتبط و مؤثر به‌خوبی بهره می‌برید، بدون تعلل بی‌جا تا به این وسیله برندتان موقعیت و شهرت بهتری در ماه‌های پیش رویش تجربه کند. همواره نو‌آوری‌ها و راهکارهای جدید بازاریابی را دنبال کنید تا بتوانید تجربه‌ی بهتری به مشتریان ارائه دهید.

منبع
WLT

 

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار ایونت منیجر: سجاد سلیمانی اکانت منیجر: مونا قوشچی مدیر فنی: نیکان خبازی عکاس: ناصر سجادی ، سالار مهدوی، یاور...

ایونت سولاته کاله در باملند

ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...

کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت

بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...