22055390

راه که بازاریابی دیجیتالی می‌تواند کسب‌وکار شما را در فضای آنلاین پیشتاز کند

در دنیای امروز مردم از وسایل الکترونیکی‌شان جدایی‌ناپذیرند، برای بازی، کار و برقراری ارتباط با دیگران همیشه و همه‌وقت به آن‌‌ها متکی هستند، پس بهترین بستر تبلیغاتی، تبلیغات آنلاین بر دیوایس‌های (devices) آنان است. به استناد مرکز پژوهشی PEW، بیست و هشت درصد آمریکایی‌های بزرگ‌سال به‌طور تقریباً مداوم به اینترنت متصل هستند، درحالی‌که 45 درصد از آن‌ها چندین بار در روز به اینترنت متصل می‌شوند. این آمار نشان‌ می‌دهد که 81 درصد آمریکایی‌ها در طول روز به میزان زیادی از اینترنت استفاده می‌کنند.

اگر کسب‌وکار شما هنوز حضور آنلاین خود را آغاز نکرده است، می‌توانید مطمئن باشید مشتریانتان اول با کمپانی‌های رقیب شما آشنا خواهند شد. 81 درصد خریداران قبل از تهیه‌ی یک محصول درباره‌ی آن جست‌وجوی آنلاین صورت می‌دهند؛ اما این تنها دلیل برای حضور دیجیتالی نیست. بازاریابی دیجیتال فقط به معنی حضور در فضای دیجیتالی و اینترنت نیست بلکه شما می‌توانید سایت خود را تبدیل به یک موتور فروش برای برندتان کنید، به‌وسیله‌ی آن برندتان را بشناسانید و وفاداری مشتریان را افزایش دهید.

مناسب‌سازی حضور دیجیتالی آن‌قدرها کار دشواری نیست، هرچند نیاز به زمان، افراد متخصص و یک استراتژی دقیق و منسجم دارد. بازاریابی دیجیتال مهارتی نیست که فقط در عرض چند ساعت بتوانید در آن استاد شوید.

استخدام یک تیم کامل بازاریابی دیجیتال در اکثر مواقع کار به‌صرفه و عقلانی نیست، مخصوصاً برای کسب‌وکارهای کوچک. میانگین حقوق یک مدیر بازاریابی دیجیتال در آمریکا به‌تنهایی 69.755 دلار  است. به همین خاطر است که بسیاری از کمپانی‌ها برای مدیریت بازاریابی دیجیتال از آژانس‌های بازاریابی کمک می‌گیرند. اگر شما هم علاقه‌مند بودید از شیوه و چگونگی این دست از خدمات اطلاعات کسب کنید می‌توانید در بخش بازاریابی دیجیتال خدمات ما را مطالعه کرده و یا برای اطلاعات بیشتر با بخش دیجیتال تماس بگیرید.

در پایین، 5 راهبرد که باعث توسعه‌ی بازاریابی دیجیتالی کمپانی شما خواهد شد را معرفی می‌کنیم:

1. داشتن یک قیف فروش دقیق برای بازاریابی ایمیلی

روزانه حدود 294 میلیارد ایمیل ارسال/دریافت می‌شود، اما کمپین‌های خوب ایمیلی تا حدی کمیاب‌اند. وقتی کمپین ایمیلی به‌درستی انجام شود، خوانندگان بر روی هر واژه‌ی آن‌وقت می‌گذارند و مشتاقانه مانند یک دوست قدیمی به دنبال فرستادن پاسخی برای آن خواهند بود. اگرچه درصورتی‌که کمپین ایمیلی به شکل ضعیفی اجرا شود ایمیل شما به‌سرعت راهش را به سمت سطل زباله پیدا خواهد کرد حتی پیش از اینکه خوانده شود و معمولاً این دست کمپین‌هایی که بی‌دقت طراحی می‌شوند فقط مشتریان بالقوه‌ی شما را از بین می‌برند و بس.

کمپین ایمیلی که به‌درستی طراحی و اجرا شده باشد نه‌تنها توجه مخاطب را به خوب جلب می‌کند بلکه با ایجاد علاقه و ارائه‌ی محتوای ارزشمند یا پیشنهادی اختصاصی یک نوع ارتباط محسوس با مشتریان برقرار می‌کند و درنهایت خوانندگان را به مشتریان شما تبدیل خواهد کرد.

وقتی که کارهای کمپین ایمیلی خود را انجام می‌دهید به یاد داشته باشید که یک بازاریاب دیجیتال:

• لیست ارسال ایمیل‌ها را چک کرده و مرتب می‌کند مثلاً اکانت‌های غیرفعال را حذف می‌کند.

• ایمیلی می‌نویسد که آگاهی از برند را افزایش دهد و موجب اعتماد مشتری شود.

• برای مخاطب‌های متفاوت ایمیل‌های جایگزین و متنوعی در نظر می‌گیرد.

• شکل و ظاهر پیام را طوری طراحی می‌کند که با روحیه و پیام شما سازگار باشد.

• از طریق ارتباط ایمیلی از بازدیدکنندگان مشتریان بالقوه می‌سازد.

2. دیده شدن در فضای دیجیتال

همان‌طور که در ابتدای بحث به آن اشاره شد، اکثر مشتریان قبل از خرید، نوعی جست‌وجوی آنلاین صورت می‌دهند. اگر شما به اهدافتان در دیده شدن هرچه بیشتر رسیده باشید، اولین محصولی که در جست‌وجویشان به آن برخورد می‌کنند محصول شما خواهد بود. اگر شما هیچ کاری در این زمینه نکرده باشید پس محصول رقبای شما اول به آن‌ها نشان داده می‌شود.برای دیده شدن در فضای وب باید حضور پررنگ و برنامه‌ریزی‌شده‌ای در فضای مجازی داشته باشید، سئوی دقیقی صورت دهید و تمام پلتفرم‌های مورداستفاده را برای کاربران موبایل مناسب‌سازی کنید.

یک بازاریاب دیجیتال خوب می‌داند چطور تمام این موارد را رعایت کند و مطمئن شود برند شما اولین چیزی است که یک مشتری در جست‌وجوی محصول مرتبط، با آن برخورد می‌کند، همچنین اطمینان حاصل می‌کند که اسم شرکت شما در کنار منابع معتبر آمده باشد تا اعتبار و شهرت شما به‌جای شما صحبت کند.

 

بیشتر بخوانید :   

بازاریابی محتوایی

3. تحلیل داده

ممکن است در فیس‌بوک یا اینستاگرام لایک‌های زیادی بگیرید یا پست‌های وبلاگتان در چند جا به اشتراک گذاشته شود اما این معیارها معیار دقیق و درستی نیست. به‌عبارت‌دیگر معمولاً گفتن اینکه سرمایه‌گذاری شما در بخش دیجیتال در حال بازدهی مناسب است یا نه کار دشواری است.خوشبختانه بازاریاب‌های دیجیتال مانند موزیسین‌ها یا نقاش‌ها در کارشان از آمارهای کیفی یا ارزش‌های غیرقابل‌بررسی کمی استفاده نمی‌کنند، بلکه کار آن‌ها متکی بر آمارهای ملموس و تحلیل داده‌هاست. یک بازاریاب دیجیتال خوب نه‌تنها این اعداد را دنبال می‌کند بلکه از رشد آن‌ها هم مطمئن می‌شود. بعضی از این آمارها عبارت است از:

• ترافیک ارگانیک، مستقیم، ارجاعی، از شبکه‌های اجتماعی و پولی

• میزان کلیک (CTR)

• تغییرات و کارهای کوچ و بزرگی که کاربران در وب‌سایت صورت می‌دهند

• تعهد مصرف‌کنندگان (costumer engagement)

• سرعت سایت

4.قدرت تعهد به مشتری و مدیریت شهرت

شبکه‌های اجتماعی یکی از اساسی‌ترین راه‌ها برای از نو ساختن بازاریابی است. مشتری شما می‌تواند با فشردن یک کلید با شما ارتباط برقرار کند. حضور در شبکه‌های اجتماعی بزرگ مانند فیس‌بوک، توییتر، اینستاگرام و لینکدین از ضرورت‌های امروز هستند. حضور داشتن در این پلتفرم‌ها هم به‌تنهایی کافی نیست بلکه باید در آن‌ها فعال باشید و از آن‌ها برای جذب مشتری بهره‌ ببرید. ترافیک بالا در شبکه‌های اجتماعی به‌تنهایی هیچ چیزی را ثابت نمی‌کند و باید بازدیدکنندگان را به مشتری بدل کنید.یک بازاریاب دیجیتال خدماتی فراتر از به‌روزرسانی پست‌ها به شما ارائه می‌دهد و با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتریان پاسخ مناسبی فراهم می‌کند که هم باعث رضایت مشتری می‌شود و هم به شهرت و اعتبار شما کمک می‌کند.

5. محتوای ارزشمند و سودمند

تولید محتوا مهم‌ترین بخش بازاریابی دیجیتال است و 3 برابر لید (lead) بازاریابی سنتی را تنها با 62 درصد هزینه برای شما فراهم می‌کند. خلق محتواست که مخاطبان را جذب شما می‌کند.ساخت محتوا به شیوه‌ی غلط‌  کار راحتی است. بسیاری از کسب‌وکارها به دام این حقه‌ی تبلیغاتی می‌افتند و به نوعی محتوای خود را خلق می‌کنند که انگار یک هرج‌ومرج پرسروصدا برای قالب کردن محصول به مشتریان است و ارزش یا دانش مشخصی را به مخاطب منتقل نمی‌کند. محتوایی که دانشی را به مخاطب منتقل نکند یا سرگرمی به همراه نداشته باشد بازدیدکنندگان را جذب نمی‌کند. وقتی از خودتان درباره‌ی نوع محتوای موردنیاز شرکت خود سؤال می‌کنید به محتوایی فکر کنید که خودتان دوست دارید بخوانیدش، محتوای خوب باید سرگرم‌کننده و کاربردی باشد. مهم‌ترین کار بازاریاب دیجیتال هم اینجاست، آن‌ها به شما کمک می‌کنند تا بهترین محتوای ممکن را برای کسب‌وکار خود تولید کنید و بازدیدکنندگان زیادی جذب کنید. محتوای تولیدشده می‌تواند در قالب‌های متنوعی ارائه شود:

• بلاگ و مقاله

• پادکست

• ویدیو

• مقالات میهمان

• وبینار

• اپلیکیشن

• طراحی مسابقات و جوایز

نوشتن محتوای تا حدی یک کار هنری است و داشتن یک نویسنده‌ی حرفه‌ای در تیم بازاریابی دیجیتال می‌تواند به تمام روند بازاریابی دیجیتال سرعت ببخشد.

منبع: Entrepreneur

 

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...

ایونت سولاته کاله در باملند

ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...

کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت

بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...