22055390

روش طراحی کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام


چهار روش برای راه اندازی یک کمپین اینستاگرامی موفق که برند شما را متحول خواهد کرد

 

آیا درصدد ایجاد یک کمپین اینستاگرامی هستید؟

اگر جوابتان مثبت است، باید از راه درست این کار را انجام دهید.

اینستاگرام یکی از مهیج ترین پلت فرم های امروزی است که به سرعت در حال رشد است. طبق آمار اخیر منتشر شده اینستاگرام روزانه بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر فعال دارد.

شما میتوانید بهره گیری از اینستاگرام را به لیست استراتژی های بازاریابی خود بیفزایید.

البته باید این مورد را در نظر داشته باشید که ساخت یک کمپین تبلیغاتی مؤثر به آسانی آنچه به نظر میرسد نیست.

هر پلت فرم، شرایط منحصر به فردی دارد و طبیعتا اینستاگرام هم از این قاعده مستثنی نیست. به منظور راه اندازی موفق یک کمپین، باید بدانید که کاربران اینستاگرم به دنبال چه هستند.

ما فعالیت های متعددی را در ارتباط با اینستاگرام به انجام رسانده ایم و قصد داریم در این مقاله شیوه های های کاربردی را به طور دقیق شرح دهیم.

 

۱. چهار مورد که باید برایشان تصمیم بگیرید.

 

شما تحت هیچ شرایطی مجاز نیستید که بدون داشتن یک استراتژی هدفمند، به ایجاد کمپین اینستاگرامی اقدام کنید. ندانستن این که کجا میخواهید تلاشتان را متمرکز کنید، میتواند به اتلاف زمان و پول زیادی منجرشود.

در این راستا، فعالیت ها را در قالب ۴ مورد دسته بندی کرده ایم تا به خاطر سپردشان آسان شود: هدف، تاکتیک ها، جدول زمانی، و هزینهٔ کل.

 هدف

 

شما قبل از هر چیز باید دقیقا بدانید که چه دستاوردی را از کمپین اینستاگرامی خود انتظار دارید. که معمولا آژانس تبلیغاتی مشاور شما می تواند در این بخش شما را کمک کند

اگر هدف شما ترغیب افراد به شرکت در یک رویداد، حضور در فروشگاه تان یا هر پدیدهٔ غیر آنلاین دیگری است، باید در انتخاب استراتژی کمپین تبلیغاتی خود عاقلانه عمل کنید. در اینگونه موارد، برخی تاکتیک ها از قبیل برگزاری مسابقه یا استفاده از هشتگ، بهترین عملکرد را خواهند داشت.

اما اگر هدف شما صرفا آگاهی از برند باشد، آن وقت گزینه های بیشتری پیش رو دارید.

برندهای معروف مانند استارباکس بدون مد نظر قرار دادن فروش مستقیم و صرفا جهت افزایش آگاهی به صورت روزمره از اینستاگرام استفاده میکنند.

با این همه، اگر هدف شما فروش مستقیم باشد، باید استراتژی خاصی به منظور دسترسی به مشتریان بالقوه طراحی کنید.

در این صورت، تمامی  پست های اینستاگرامی شما یا حداقل بیشتر آنها باید نوعی فراخوان برای اقدام (CTA) را شامل باشد. معمولا این فراخوان یک لینک مستقیم به صفحهٔ فروش است، اما میتواند به شکل های دیگری هم آورده شود.

آدیداس در کمپین اینستاگرامی خود عملکرد موفقی داشت. این کمپین تبلیغاتی با اهداف انگیزشی، درست پیش از رونمایی از سری جدید کفش های طراحی شده توسط Kanye West   ایجاد شد. در تصویر پست شده توسط آدیداس، یک URL ساده گنجانده شده بود. حتی بدون عرضهٔ چیزی برای فروش، این پست آدیداس  در یک روز مانده به رونمایی از محصول، بیش از صد هزار بار لایک شد.

 

و در آخرممکن است هدف شما از ایجاد کمپین این باشد که بخواهید تعداد فالورهای اینستاگرامی خود را افزایش دهید. اگر نقشهٔ شما این است، لازم است علاوه بر اصولی که قبلا برشمردیم، از تعدادی تکنیک دیگر نیز استفاده کنید.

 تاکتیک

 

 

پس از آنکه مخاطبان مورد نظرتان را مشخص کردید، زمان تصمیم گیری در مورد تاکتیک هایی است که قصد دارید به کار ببندید.

راه های زیادی برای ساخت یک کمپین اینستاگرامی وجود دارد که شاید کمتر از تعداد بازاریابان موجود نباشد. در ادامه تعدادی از این تکنیک ها را میاوریم.

البته بد نیست اگر از ابزاری که میخواهید جهت دستیابی به هدفتان مورد استفاده قرار دهید یک ایدهٔ کلی داشته باشید.

اگر می خواهید یک مسابقه ترتیب دهید، میبایست در ابتدا بودجهٔ معینی را برای جوایز، هزینه های حقوقی و مدیریت عمومی کنار بگذارید. لازم است که خود را برای بررسی تعداد زیاد پست های ارسالی و ارتباط با فالورها آماده کنید.

به منظور استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی در کمپین خود، یعنی افراد تاثیر گذار که فالوئرهای زیادی دارند، لازم است  یک لیست از افرادی که ازقبل می شناسید و یا مایل به همکاری با آنها هستید، تهیه کنید.

همچنین باید ببینید که آیا تمایل دارید این اینفلوئنسرها پستهای اسپانسر شده توسط شما را در صفحهٔ خود ارسال کنند یا خیر.

راه اندازی کمپین با همکاری دیگر شرکت ها، یکی دیگر از تکنیک هایی است که در مورد برخی برند ها بسیار خوب جواب داده است.

این یکی از بهترین راهها جهت برقراری ارتباط بین فالوئرهای شما و کسب و کار دیگری است که محصولات یا خدماتی که ارائه میدهد، مکمل محصولات و خدمات شماست.

برای مثال، وبسایت WeddingWire (ارائه دهندهٔ خدمات مراسم ازدواج) در یکی از پست های اینستاگرامی خود، با Sandals Resorts (ارائه دهندهٔ خدمات تفریحی-گردشی) همکاری کرد. این پست با استقبال فالوئرها رو به رو شد و هر دوی این شرکت ها از این تبلیغ engagement بالایی را دریافت کردند.

اگر شما محصولات دیجیتال یا کالا میفروشید، ممکن هست بخواهید کوپن های تبلیغاتی را با فالوئرهای اینستاگرامی خود به اشتراک بگذارید.

هنگامی که وبسایت آمازون،  امتیاز ۸۶.۲۷٪ را از لحاظ اعتبار شرکتی کسب کرد، اعلام کرد که هر خرید بیش از 50 دلار مشمول ۸.۶۲ دلار تخفیف خواهد شد.

سپس آنها خبر مربوط به این تخفیف را در اینستاگرام به اشتراک گذاشتند و هزاران نفر هم این پست را لایک کردند.

 

 

 جدول زمانی

 

هرچند توصیهٔ ما این است که در برنامه ریزی برای افزایش فالوئرهای اینستاگرامی خود، هدف بلند مدت را مد نظر داشته باشید، حقیقت امر حاکی از آن است که تنها تعداد معدودی از کمپین های خاص موفق میشوند فعالیت خود را به صورت نامحدود حفظ کنند.

روش معمول این است که شما چندین کمپین دائمی به منظور جمع آوری فالوئر و تعامل مشتریان بالقوه با برند خود ایجاد میکنید، سپس تعدادی استراتژی کوتاه مدت را ضمیمه ی آن ها میکینید.

اگر قصد ترتیب دادن مسابقه، ایجاد یک کمپین بازاریابی با کمک اینفلوئنسرها یا راه اندازی محصول را دارید، باید زمان به پایان رسیدن کمپین را تعیین کنید.

این گونه میتوانید یک حس قطعیت به پروژهٔ خود ببخشید و تیم شما انگیزه پیدا میکند تا تک تک کارها را به موقع به انجام برساند.

 

 

۲. مخاطبان خود را بشناسید.

 

 

گام اول در راه اندازی یک کمپین اینستاگرامی موفق، داشتن دانش عمیق و بنیادی از مخاطبانتان است.

شما باید دقیقا بدانید که آنها دنبال چه هستند، نحوهٔ تعامل آنها چگونه است و به چه کسی اعتماد میکنند.

احتمالا، اطلاعات زیادی از این قبیل را از این تجربه های قبلیتان کسب کرده اید.

اما به منظور دستیابی به حداکثر موفقیتی که می توانید از کمپین خود انتظار داشته باشید، باید عمق این تعامل را در سطح بسیار عمیق تری درک کنید.

چند ابزار وجود دارند که میتوانند در این زمینه مفید واقع شوند. شما با استفاده از این ابزار میتوانید به طور دقیق پی ببرید چه کسی دارد صفحهٔ شما را فالو میکند و چرا.

برای مثال، شما میتوانید چگونگی علاقه مند ماندن مخاطبانتان را به کمک Simply Measured بسنجید.

Simply Measured یکی از جامع ترین ابزاری است که میتواند به منظور پیگیری عملکرد کمپین اینستاگرامی شما به کار بیاید.


۳.
 یک پیام برای مخاطبانتان بسازید .

 

بعد از اینکه از ساختار و ترکیب مخاطبان خود آگاه شدید، نوبت آن است که به فکر تدوین پیامی باشید که منحصرا به مذاق مخاطبان شما خوش بیاید.

بسیاری از برند ها از انجام این مرحله صرفنظر میکنند، اما توجه داشته باشید که این مرحله برای موفقیت شما حیاتی است. هرچند میتوانید صبر کنید تا شخصیت برند شما به مرور زمان و طی پست های اینستاگرامی شکل بگیرد، اما اگر زودتر از موعد تصمیم خود را بگیرید، بهتر است.

این مورد، به ویژه در اینستاگرام که به گزارش Sprout Social، 51 درصد از نسل جدید خواهان آشنایی با شخصیت برند شما هستند، حائز اهمیت است.

 

 

 صدای خود را به گوش مخاطب برسانید.

 

 

اولین و مهمترین قسمت کمپین شما، چگونگی گفتگو با مخاطبان است.

صدای شما باید برای مخاطب غیر رسمی و خودمانی باشد، مگر در صورتیکه شرکت شما، یک شرکت مستلزم کاربرد سبک رسمی گفتار میباشد مانند شرکت های حسابداری یا مجامع حقوقی.

لحن پیام هم مهم است. اکثر شرکت ها به منظور انتقال پیام سبک دوستانه را اتخاذ میکنند

 

۴. حضورتان را صرفا به اینستاگرام محدود نکنید.

 

 

درست است که اینستاگرام یک پلت فرم فوق العاده است، اما برای دستیابی به یک موفقیت کمپینی واقعی لازم است در جایی به جز اینستاگرام نیز تبلیغ کنید.

یکی از اشتباهاتی که اغلب در بازاریابان تازه کار مشاهد میشود این است که ایجاد کمپین را تنها به یک شبکهٔ ارتباطی محدود میکنند.

این باعث می شود دیگران از جاهای دیگر امکان مشارکت در کمپین شما را نیابند و در نتیجه، برند شما متناقض جلوه کند.

کاری که باید در عوض انجام دهید، تبلیغ کمپین در کلیه شبکه های اطلاع رسانی است. چگونگی انجام این کار به صورت زیر است:

 

یک صفحهٔ فرود سفارشی (Custom Landing Page) بسازید.

 

 

ایجاد یک صفحهٔ فرود اختصاصی برای کمپین تبلیغاتی ، به منظور دسترسی مؤثر به مخاطبانِ مورد نظر، ایدهٔ خوبی است.

اطمینان حاصل کنید که این صفحهٔ فرود به درستی نمایانگر برندیگ و سبکی باشد که در کمپین اینستاگرامی خود اتخاذ کرده اید.

هر چه این صفحهٔ فرود به برندینگ و حس کمپین اینستاگرامی شما نزدیک تر باشد، تاثیرگذاری کمپین بیشتر خواهد شد.

در اینصورت، فالوئرهای شما میتوانند پیوند مستقیم و روشنی بین این صفحه و کمپین اینستاگرامی شما ببینند و احتمال بیشتری وجود دارد که پیشنهاد شما را پیگیری کنند و از شما خرید کنند .

شرکت ایکیا توانسته به صورت عالی سبک اینستاگرام و صفحهٔ فرود کابران خود را با یکدیگر تطبیق دهد. آنها اغلب تصاویری از اجناس فروشی را بر صفحهٔ خود ارسال می کنند.