88208591

پنج استراتژی بازاریابی دیجیتال که آگاهی از برند را دگرگون می‌کند

بازاریابی دیجیتال

 بازایابی دیجیتال و آگاهی از برند (brand awareness)

آگاهی از برند در عصر دیجیتال خیلی اهمیت دارد. بازاریابی دیجیتال دارد به محبوب ترین روش برای تقویت آگاهی از برند تبدیل می‌شود. در این راه از بعضی ابزار می‌توان بهره گرفت و بعضی از کارها را هم می‌توان به صورت رایگان انجام داد. مهم است که به فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال ارگانیک  توجه کنید.
اصطلاح بازاریابی دیجیتالی ارگانیک به فعالیت‌هایی اشاره دارد که به مرور مشتریان را به سمت برند شما جذب می‌کند. در مقابل اصطلاح مصنوعی که به‌وسیله‌ی لینک‌های پولی یا پست‌هایی که پولی بوست شده اند دنبال می‌شود.

همه چیز وابسته به تلاش و استراتژی درست است و نتیجه‌ای که اهمیت دارد نتایج ارگانیک است. نتایجی که با هزینه‌ی سنگین حاصل می‌شود هم زمانی تاثیر خواهند داشت که بازدید ارگانیک هم در حد مناسبی باشد. ارزش واقعی یک برند را از میزان بازدیدکنندگان ارگانیک آن در وبسایتش یا میزان بازدید در ویدیوهای تبلیغاتی که برند در شبکه‌های اجتماعی یا بسترهای تماشای آنلاین مثل یوتیوب منتشر می‌کند می‌توان تشخیص داد.

بازخورد مشتریان

یکی از مواردی که بر آگاهی از برند تاثیر گذار است بازخورد مشتریان است. اثر بازخورد مشتریان برای تمام استراتژی‌های تبلیغات دیجیتال مهم است. باخورد مشتری پایه‌ است که تمام استراتژی‌های بازاریابی روی آن بنا شده است. تحلیل گران بازاریابی باید بدانند مشتریان چه چیزی را دوست دارند و می‌پسندد و چه چیزی را نمی‌پسندند.

این مقاله از سامانتا وارن بر ارتقا و بالابردن آگاهی از برند با کمک استراتژی‌های بازاریابی دیجیتال تمرکز دارد.  به این موضوع که چطور این فعالیت‌ها را به‌صرفه نگهدارید هم در ادامه پرداخته است. استفاده از تبلیغات پولی خیلی خوب است اما برای مدت زمان کوتاه مناسب است. استفاده از این نوع تبلیغات که هزینه‌ی گزافی در بر دارند اگر بیش از «تبلیغات به صرفه» و «استراتژی‌های مبتنی بر تلاش» باشد حتی باعث از بین رفتن بازدید ارگانیک برند شما هم می‌شود.

 

1. استفاده از روابط اینفلوئنسرها

 

 

این روش الان محبوب و تاثیرگذار است. بهره گیری از بازاریابی اینفلوئنسری بهترین راه برای پروموت کردن یک برند در فضای دیجیتال است. اینفلوئنسرها می‌توانند بر فالورها و طرفداران تاثیر بی بدیلی بگذارند. اینفلوئنسرها می توانند ستاره‌ی سینما، یوتیوبر، هنرمندان تیک‌تاک، نوازنده یا حتی ورزش‌کار باشند. اما همه‌ی آن‌ها طرفداران و دنبال کنندگانی دارند که به حرف آن‌ها گوش می‌دهند. این یک گرایش در انسان است که دوست دارد طوری رفتار کند که الگویش دارد رفتار می‌کند. از وسیله‌ای استفاده کند که الگویش از آن استفاده می‌کند.

 

 اگر یک اینفلوئنسر ویدیویی آپلود کند که در آن از خدمات یا محصول خاصی استفاده می‌کند؛ طرفدارنش حداقل برای یک بار  برای  بررسی یا سرک کشیدن، به آن محصول یا خدمات مراجعه می‌کنند. این کار چشم‌انداز هر برندی را روشن تر می‌کند چراکه یک گام اصلی در زمنیه‌ی آگاهی از برند برداشته شده است. فایده‌ی دیگر این کار این است که خیلی از اینفلوئنسرها فی یا هزنیه‌ی تبلیغات به نسبت پایینی برای انجام کمپین‌های بازاریابی دارند.

اینفلوئنسرها هوشیار تر شده‌اند و امروزه برندها را با روش‌های بسیار خلاقانه‌ای تبلیغ می‌کنند. بازاریابی‌های مستقیم یا شلوغ و پرسر وصدا با مایه‌های طنز دیگر تقریباً جایگاهی ندارند. اکنون ایفلوئنسرها به دنبال این هستند که برند را در یک ویدیوی خلاقانه بگنجانند. شبکه‌های  سرگرم کننده‌ی یوتیویبی هستند که با برند هماهنگ می‌شوند و جای مناسبی برای برند آن‌ها در محتوای خود ایجاد می‌کنند؛ به روشی خیلی زیرکانه. برای همین استفاده از اینفلوئنسرها یکی از به صرفه ترین راه‌ها برای افزایش آگاهی از برند است.

2. بهتر کردن استراتژی محتوا

 

محتوا پادشاه این حوزه است و هیچ شکی درش نیست. تمام شرکت‌های تبلیغاتی و بازاریابی هم این موضوع را می‌دانند. زمان آن است که برندها هم از این موضوع آگاه شوند. بازاریابی ویدیویی، بازاریابی تصویری (عکسی) و دیگر انواع بازاریابی مهم اند اما هیچ چیز مانند بازاریابی محتوایی نیست. بعضی از مردم خواندن را دوست دارند و اغلب مردم دوست دارند دربار‌ه‌ جزئیات یک برند بخوانند.

داشتن محتوای با کیفیت که برند و خدماتش را تعریف کند تاثیر قویی بر هر کسی که با آن برخورد کند خواهد گذاشت. داشتن چنین محتوایی یک کار با اثرات بلند مدت یا پایدار است. یک محتوا که به خوبی نوشته شده می‌تواند ماه‌ها بعد از انتشارش هم خوانده شود. برای همین است که آژانس‌های تبلیغاتی و برندهای موفق محتوا نویسان خوبی دارند.

نکات مهم زیادی وجود دارد که تولیدکنندگان باید به آن‌ها توجه کنند. مثل مناسب سازی مطالب برای سئو. محدودیت‌هایی برای تعداد واژگان با توجه به نوع مقاله وجود دارد که اگر رعایت نشود در بالا رفتن رنک سایت نتیجه دلخواه حاصل نمی‌شود. محتوای متنی همچنین برای بازاریابی درست هر چیزی مهم است. فرض کنید یک شرکت بخواهد تمام خدمات و محصولاتش را با جزئیات در یک ویدیو بیان کند، آن ویدیو بسیار بلند و خسته کننده خواهدبود. اگر محتوای کاملی در وبسایت باشد آن وقت آن ویدیو را می‌توان خیلی کوتاه و خلاصه تولید کرد.

 

 

3. روش‌هاس سئو را مشخص کنید

 

مقداری سرمایه گذاری صورت می‌گیرد وقتی که برندها می‌خواند فعالیتی منسجم و درست  در حوزه‌ی سئو انجام دهند. برای هدر ندادن سرمایه و گرفتن بهترین نتیجه از سئو لازم است که یک برنامه و ترتیب مشخص تعیین شود. باید بدانیم که چه کاری باید چطور انجام شود. اگر آزادانه و دلبخواهی کارها انجام شود، هزینه‌ی زیاد و نتایج کمی در برخواهد داشت.

بهتر است با کارهای رایگان شروع کنید مثل نوشتن و پست کردن نوشته‌هایی که کلمات کلیدی دلخواهتان را دارد تا آگاهی از برند را بهتر کنید. ممکن است در ابتدا نتایج به کندی حاصل شود اما دوام آن از نتایجی که با هزینه کردن به دست می‌آید بیشتر است. این کار تلاش زیادی می‌طلبد اما ارزشش را دارد. فعالیت‌های هزینه بر مربوط به سئو هم باید با یک استراتژی مشخص انجام شود.

4. خلاق باشید

 

همه اطلاعات در اینترنت هست. کمپانی‌ها می‌توانند تنها از ایده‌های موجود الهام بگیرند. اما برای درخشیدن در بازار باید ایده‌ها‌ی نو و خلاقانه‌ای در کارازار بازاریابی دیجیتال خود داشت. این یکی از راحت ترین راه‌حل‌هایی است که نتایج شگرفی به همراه دارد. تیم بازاریابی دیجیتال باید بیشتر روی  اثر متقابل و واکنش انسانی متمرکز شود تا توجه بیشتری جذب کند و مردم بیشتر درباره‌ی برند با خانواده و دوستانشان صحبت کنند.
ابزارهای خوبی برای آگاهی از برند یا همان brand awareness وجود دارد که ایده‌های خوبی برای ساختن یک کمپین خلاق به شما می‌دهد و ما در مقاله‌ی دیگری به آن خواهیم پرداخت.

5. هر وقت ممکن بود همکاری کنید

 

 

 امتیاز همکاری با یک برند جا افتاده و بزرگ را از دست ندهید. این همکاری می‌تواند به شما کمک کند به مخاطبان بسیاری دسترسی پیدا کنید. در این سناریو حتی کوچک ترین همکاری و شراکت هم می‌تواند تاثیر بزرگی داشته باشد. مزایای زیادی در این کار برای برند شما هست مثل حضور در تبلیغ آن‌ها و تبلیغات مشترک، در منشن شدن در شبکه‌های اجتماعی و …. . پس در همکاری ها فقط صرفه اقتصادی خود همکاری را در نظر نگیرید بلکه شهرت، اعتبار و دیده شدنی که از آن همکاری نسیب شما می‌شود هم اهمیت فراوانی دارد. لازم به یادآوری نیست که این امر تاثیر به سزایی در افزایش آگاهی از برند دارد.

در پایان

 

این چند استراتژی بازاریابی دیجیتال که در بالا به آن‌ها اشاره شد می‌تواند به بالا بردن آگاهی از برند در بازه‌های زمانی کم هم کمک کند و با بودجه‌های کم سازگار باشد. تنها چیزی که برای بقا در این شرایط دشوار رقابتی بین کمپانی‌ها و برندها به آن نیاز دارید یک شرکت تبلغاتی خلاق یا کارمندان نوآوری است که بتوانند برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال ایده‌ی خلاقانه ارائه بدهند. تا از این مسیر مخاطبان جدید جذب کنید.

 

 

 

 

 

بیشتر بخوانید :

بازاریابی محتوایی

 

 

 

 

 

منبع

business2community

 ترجمه و نگارش: حسام نگینی

 

 

 

 

 

 

 

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی

ایونت آنلاین معرفی محصولات جدید هوآوی مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار ایونت منیجر: سجاد سلیمانی اکانت منیجر: مونا قوشچی مدیر فنی: نیکان خبازی عکاس: ناصر سجادی ، سالار مهدوی، یاور...

ایونت سولاته کاله در باملند

ایونت سولاته کاله در باملند مدیریت اجرایی : ترانه بنکدار مدیر ایده پردازی: حمیدرضا کشانی تیم ایده پردازی : امیر عالمی اکانت منیجر : مونا قوشچی ایونت پلنر : سجاد سلیمانی تدوین: نیکان خبازی مدیر پروژه : ابراهیم محمدی مدیر تیم فیلم برداری : ناصر...

کمپین خدمات غیرحضوری بانک تجارت

بیلبوردهای کمپین محیطی بانک تجارت توسط آژانس کوشا در آستانه نوروز اکران شد. کمپین خدمات غیر حضوری بانک تجارت و اطلاع رسانی اپلیکیشن این بانک در سراسر شهر تهران؛ توسط آژانس تبلیغاتی کوشا اکران شد. بانک تجارت در آستانه سال نو به علت شیوع ویروس کرونا و ضرروت کاهش رفت و...