22055390

12 راه برای ساخت یک آگهی تلویزیونی کیفیت بالا

هدف هر کارآفرین داشتن یک آگهی تبلیغاتی تلویزیونی تأثیرگذار است. این آگهی لازم است با دیدگاه های عمومی همسو باشد و عموم را در پذیرش هدف شما مجاب نماید. بنا بر گزارشی که از شرکت Rueben Rink آمده، برای ساخت یک آگهی تبلیغاتی لازم است موارد زیادی مورد ملاحظه قرار گیرد و حتما باید برخی عوامل کلیدی نظیر بودجه و مخاطبان را در نظر داشت.

نکاتی جهت ساخت یک آگهی تجاری تلویزیونی موثر

  1. کسل کننده نباشید

“از خودتان بپرسید آیا واقعا از آگهی تجاری خود لذت می برید یا خیر. اغلب اوقات سازمان ها گرفتار گیر و دار های اداری  می شوند که در آن شرایط هر کسی لازم می بیند هر مورد جزئی را ثابت کند؛ وضعیتی که موجب به حاشیه رانده شدن خلاقیت می شود. اطمینان حاصل کنید آگهی شما سرگرم کننده، جذاب و مرتبط با مخاطبانی است که هدف بازاریابی شما هستند. “

2.روی سه ثانیه اول متمرکز شوید

“امروز ما از جانب رسانه های بی شماری در معرض بمباران اطلاعاتی هستیم . ما نسبت به پیام های تکراری و داستان های طولانی مدت مصونیت یافته ایم به گونه ای که پس از سه ثانیه اول به طور خودکار از روی مطلب رد می شویم. شما باید به سرعت توجه مخاطبان را جلب کنید و پس از جلب توجه اش، باید او را جذب بقیه آگهی کنید. بنابراین سه ثانیه اول برای جذب یا دفع و مخاطب تان کلیدی است. “

3.استفاده از عوامل تأثیرگذار (Influencers)

“برای صنعت خود یک عامل تاثیرگذار انتخاب کنید و یک برنامه اجرایی در نظر بگیرید که هم بر باور پذیری کار بیفزاید و هم تجربه بصری به یاد ماندنی ای از محصول تبلیغی در ذهن مخاطب بر جای بگذارد. مردم می خواهند بدانند، آیا افرادی مورد تحسین ایشان هستند آن محصول یا برند مشخص را تایید می کنند یا خیر. “

4. داستانی قانع کننده بگویید

“امروزه زمان توجه بینندگان بسیار کوتاه است و بسیاری از مردم تبلیغات معمولی و تبلیغات تلویزیونی را رد می کنند. با این حال اگر راهی برای نفوذ در مخاطبان خود بیابید، تلویزیون هنوز یک رسانه قدرتمند محسوب می شود. برای انجام این مهم باید از سبک تبلیغاتی معمولی فراتر بروید و داستانی بگویید، داستانی به سبک موفقترین تبلیغات سوپربول . تصور کنید به جای یک آگهی تبلیغی در حال ساخت یک برنامه تلویزیونی کوتاه یا یک فیلم کوتاه هستید. “

5. بر روی ایجاد هوشیاری در مخاطب نسبت به برندتان تمرکز کنید

“برای تأثیر گذاشتن بر مخاطبان امروزی، واقعا لازم است خلوت بگزینید و و در آن خلوت به فکر تهیه یک تبلیغ خلاقانه برای برند خود باشید. به یاد داشته باشید که بینندگان جوانتر با رسانه های اجتماعی ، بازی های کامپیوتری و فیلم های تولید شده با بودجه های عظیم بزرگ شده اند، به همین سبب به تصاویری در مورد محصول شما پاسخ می دهند که فراتر از یکسری واقعیت های خشک باشند. یک جای خوب برای راهنمایی گرفتن، یوتیوب است. فیلم های کوتاه رتبه بالارا در آنجا پیدا کنید  و از خودتان بپرسید علت موفقیت آنها چه بوده است. “

6. مخاطب خاصی را هدف قرار دهید

“فضای تبلیغاتی تلویزیون با بسیاری از رسانه های دیجیتال که به کاربران اجازه می دهند به پایین صفحه بیایند یا از صفحه ای به صفحه دیگر حرکت کنند، تفاوت دارد. در فضای تبلیغاتی تلویزیون لزومی ندارد کلیه وجوه برند را در یک تبلیغ گنجاند بلکه باید روی یک جنبه خاص از کسب و کار خود و یک مخاطب خاص تمرکز کنید

7.از یک شعار یا یک ترانه به یاد ماندنی استفاده کنید

“عملی غیر متعارف در عین حال به یاد ماندنی انجام دهید. یک شعار می تواند مردم را در به یاد آوردن کارتان کمک کند، به ویژه اگر طنز یا راه دیگری برای ارتباط با مخاطب اضافه کنید، به یادآوردن شما را آسانتر می کند . شاید استفاده از آیکونی (تمثال) که اشاره به موضوع خاصی دارد ایده خوبی جهت برقراری ارتباط با مخاطب باشد. برای آنکه به یاد آوردن ترانه آسان باشد، باید ریتم داشته باشد و کمتر از شش یا هفت کلمه باشد. “

8.واقعی باشید

“صداقت کلید موفقیت است. اگر آگهی شما حس واقعی بودن القا نکند تاثیر ماندگاری بر جای نخواهد گذاشت. با استفاده از محتوای تولید شده توسط مصرف کننده محصولتان اینکه افراد دیگر چگونه جذب محصولات شما شده اند و چه نظری در مورد محصول دارند را نشان دهید. این امر پذیرش مطالبی که می گویید را برای بیننده بسیار بیشتر می کند.

9.سعی کنید برای محصول مکان پخش تهیه کنید

” تعداد مردمی که از تماشای تبلیغات اجتناب می کنند هر روز بیشتر می شود. و این پرهیز را از طریق تماشای تبلیغاتی که سریع جلو می روند، تماشای Netflix یا پرداخت حق عضویت نشان می دهند. مکان یابی محصول به این علت جواب می دهد که نه تنها برای بیننده هنگامی که دارد برنامه مورد علاقه خود را می ببیند، مزاحمت ایجاد نمی کند بلکه – به شرطی که مکن یابی به درستی انجام شود- حتی می تواند با مدرن تر جلوه دادن آن برنامه – مورد علاقه – موجب ارتقای آن شود. “

10.با کمپین رسانه های اجتماعی پیوند برقرار نمایید

آگهی تلویزیون را به یک کمپین رسانه های اجتماعی موجود در بازار پیوند بزنید تا به این صورت هم بازایابی چندگانه ای داشته باشید و هم نشان داده باشید که تصدیق کننده این واقعیت هستید که مشتریان و مخاطبین رسانه های مختلفی می بینند، و اینکه شما ایده ارتباط گیری از طریق رسانه های مختلف را دوست دارید.”

11. استفاده از یک صدای خوب

” آنجا که قرار است مخاطب احساس مطلوبی در خود احساس کند یا محصول خاصی را خریداری کند، صدای انسانی از نفوذ قدرتمندی برخوردار است. یک صدای درست و حسابی میتواند موجب موفقیت یک آگهی شود و به وجه تمایز برند شما بدل گردد. زمانی را برای فکر کردن به این مطلب اختصاص دهید که برند شما چه شخصیتی دارد، چه صدایی می تواند آن را نشان دهد، و اینکه چگونه این صدا باید آگهی شما را انتقال دهد. نتایج مطبوب در این امر موجب پیشرفت فرایند می شود. “

12. فقط یک پیام بفرستید

” مانند هر استراتژی بازاریابی موثر دیگری، تبلیغات تلویزیونی نیز از طریق نگه داشتن آن در یک سطح حداقلی – بیشتراز روش دیگری- افزایش موفقیت به دنبال دارد. از آنجا که تلویزیون یک رسانه بصری است مشتریان به شنیدن تمام مواردی که گفتنشان لازم است، علاقه ای ندارند بلکه فقط برای یک پیام وقت و ظرفیت دارند. “

ترجمه : آژانس تبلیغاتی کوشا

برگرفته از : smallbiztrends