88208591

استراتژی تبلیغاتی برند لگو و اعتراضات آمریکا

بازاریابی لگو

اعتراضات آمریکا استراتژی تبلیغاتی برند لگو را هم تحت تأثیر قرار داده است:

 

برند لگو تبلیغ و بازایابی محصولاتی که شامل ایستگاه پلیس، جلیقۀ پلیس و کاخ سفید می‌شد را در سایۀ اعتراضات آمریکا متوقف کرد. اعتراضاتی که پس از فوت جورج فلوید، مرد سیاه‌پوستی که در حال دستگیری به دست پلیس کشته شد، صورت گرفته است.

ایمیلی از سوی این شرکت به برخی کمپانی‌های فروش آنلاین ارسال شده است که در آن خواسته شده بازاریابی برخی محصولات متوقف شود. طبق گزارش The toy book در این ایمیل بیش از 30 محصول لیست شده است و در آن آمده است که: «در سایۀ وقایع اخیر لگو درخواست می‌کند که در اولین فرصت محصولات زیر از سایت‌ها حذف شوند و هیچ‌گونه بازاریابی برای آن‌ها صورت نگیرد»

مردم از 25 می به دنبال مرگ جورج فلوید در مناطق مختلف آمریکا حتی بیرون از کاخ سفید، در حال برپایی اعتراضات هستند.

سخنگوی شرکت لگو بیان داشته است که این شرکت بازاریابی خود در صفحات اجتماعی را متوقف کرده و از بعضی نمایندگان فروش خواسته تا تبلیغ برخی محصولات را کنار بگذارند.

«می‌خواهیم این نکته را شفاف‌سازی کنیم که جلوی فروش هیچ مجموعه‌ای را نگرفته‌ایم، سو تفاهمی در ایمیلی که از جانب ما برای اعضای گروه بازاریابی ارسال شده است صورت گرفته. هدف از آن ایمیل توقف تبلیغات و بازاریابی برای بعضی از محصولات لگو در سایت آن‌ها بود نه جلوگیری از فروش؛ ما در اوایل این هفته در واکنش به حوادث ناراحت‌کنندۀ آمریکا تماماً بازاریابی خود را در شبکه‌های اجتماعی خودمان متوقف کرده‌ایم.

بعضی از افراد و شرکت‌ها در واکنش به وقایع اخیر آمریکا در شبکه‌های اجتماعی خود یک مربع سیاه پست کرده‌اند.

سخنگوی شرکت لگو اضافه کرد:
«هیچ جایی برای نژادپرستی در جامعه ما وجود ندارد هدف ما انگیزه دادن و رشد دادن سازندگان فرداست؛ باید به آن‌ها یاد داد چطور صبور، مهربان و دارای دید باز باشند»

لگو در اکانت توییتری خود گفته است که 4 میلیون دلار به نهادهای غیرانتفاعی که برابری نژادی را به بچه‌ها آموزش می‌دهند کمک می‌کند:
«ما در کنار سیاه‌پوستان در مخالفت با تبعیض نژادی و نابرابری ایستاده‌ایم. هنوز خیلی کارها باید کرد. ما 4 میلیون دلار به نهادهای حامی کودکان سیاه پوست و نهادهایی که به همۀ کودکان برابری نژادی را آموزش می‌دهند اهدا خواهیم کرد.»

 

 

 

منبع:

CNBC